سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

برگزاری همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت

همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت گام موثری در راستای توسعه منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،احمد امینی‌روش ، فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه امروز 8 دانشگاه با بیش از 20 هزار دانشجو و اعضای هیأت علمی در شهرستان وجود دارد؛ گفت: این یک فرصت است و در همین راستا همایش بین‌المللی دانشگاه جیرفت می‌تواند گام موثری در راستای توسعه پژوهش در منطقه باشد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در جنوب کرمان افزود: امروز امنیت غذایی یکی از مهم‌ترین مسائل روز دنیاست و اگر ما بخواهیم در بازارهای دنیا رقابت کنیم، باید محصولاتی را تولید کنیم که ذائقه بازارهای جهانی و همچنین استانداردهای موجود دنیا را داشته باشد.

امینی روش تصریح کرد: امروز تولیدات محصولات کشاورزی به لحاظ کیفی و کمی رشد خوبی داشته است، اما بعد از تولید کاری از پیش نرفته است و باید صنعت به کمک تولید در بخش کشاورزی بشتابد.

وی با بیان اینکه باید با هدف به سمت فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی حرکت کنیم، خاطر نشان کرد: باید به صورت مدون و کارشناسی محصولات کشاورزی درجه‌بندی شود و درجه اول صادرات، درجه دوم مصرف داخل و درجه سوم فرآوری شود.

امینی‌روش یادآور شد : امنیت غذایی، بحث کشت‌های نوین و مبارزه‌های بیولوژیک در این همایش مدنظر است و علمی که تولید می‌شود باید به کمک کشاورزی منطقه آورده شود و با بالا بردن سطح آگاهی کشاورزان زمینه ارتقا سطح کیفی محصولات کشاورزی را فراهم کنیم.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.