سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

نیاز به 80 میلیارد ریال اعتبار برای آزادی زندانیان

برای آزادی 120زندانی غیرعمد در سمنان به 80 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛ مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان گفت: 70 درصد از پرونده های زندانیان غیرعمد مربوط به بدهی های مالی، 20 درصد مربوط به مهریه و 10 درصد مربوط به تصادفات است.
نعمت الله جدیدی با بیان این که در 6 ماه اول سال 95 تعداد 45 پرونده زندانیان غیرعمد به ستاد دیه استان ارجاع داده شده است، اظهار داشت: ازاین تعداد تاکنون 27 نفر با چهار میلیارد ریال کمک های خیرین و چهار میلیارد ریال با هزینه ستاد دیه کشور و ستاد دیه استان سمنان آزاد شدند.
وی تعداد زندانیان آزاد شده سال گذشته را 89 زندانی با 60 میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد افزود : از این مقدار 45 میلیارد ریال را شاکی های پرونده و 15 میلیارد ریال را ستاد دیه کشور و استان سمنان تامین کردند.
جدیدی بیان داشت: با معرفی مددجویان به بانک های عامل با پرداخت وام های چهار درصد نقش مهمی در پرداخت بدهی زندانیان دارند.
مدیرعامل ستاد دیه استان سمنان خاطر نشان کرد: در ابتدا تلاش ستاد دیه جلب رضایت شاکی و بخشش قسمتی از جرایم نقدی است و در این راستا نیز با برگزاری جلسات هفتگی نسبت به جلب رضایت محکوم له اقدام می‌شود.
وی تصریح کرد : امیدواریم با کمکهایی که خیرین و نیز نهادهای دولتی و خصوصی در جشن گلریزان امسال تعهد کرده‌اند، امکان آزادسازی بیشتر زندانیان نیازمند از زندانهای استان فراهم شود تا نظاره‌گر بازگشت آنان به کانون گرم خانواده‌شان باشیم.
انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.