سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

تدوین برنامه ششم توسعه بر اساس آمایش سرزمین

مشاور عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: برنامه ششم توسعه بر اساس آمایش سرزمین تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مشاور عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور امروز در پنجمین جلسه شورای اداری استان گلستان گفت: آمایش سرزمینی بر توسعه همه‌جانبه و متوازن بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها استواراست.

محمدحسن فولادی افزود: درواقع برنامه آمایش سرزمینی همان اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری بدان اشاره دارند اما کمتر شنیده‌ایم کسی آن را برجسته کند.

وی با اشاره به اینکه در تدوین برنامه ششم، آمایش سرزمینی موردتوجه جدی قرارگرفته است درباره آمایش سرزمینی گلستان گفت: آمایش سرزمین استان و شهر گرگان بسیار باهم در ارتباط هستند تا جایی که می‌توان گفت این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

مشاور عالی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با تأکید بر اینکه آمایش سرزمینی سرنوشت توسعه منطقه و استان را رقم می‌زند، اضافه کرد: برای نخستین بار تلاش کردیم در برنامه آمایش سرزمینی کشور برنامه‌ها را بر مبنای مشکلات و معضلات همان منطقه پی‌ریزی کرده و فعالیت‌های محرک رشد اقتصادی و توسعه منطقه‌ای در استان‌ها را مشخص کنیم.


استاندار گلستان هم در این جلسه گفت: گلستان به دلیل نوپا بودن دارای عقب ماندگی های تاریخی است و در بسیاری از بخش ها که دارای ظرفیت است، نیازمند توسعه است که می توان با اتکا به سند آمایش سرزمینی، توسعه این بخش ها را رقم زد.

صادقلو افزود: جایگاه آمایش باید در برنامه ریزی ها به صورت دقیق و کامل مشخص شود و همه باید برنامه ریزی ها و اقدام و عمل نیز براساس این سند باشد.

وی به ظرفیت خط ریلی هم اشاره کرد و گفت: وجود ظرفیت کردیدور ریلی شمال ـ جنوب که از منطقه اینچه برون دسترسی به آب های جنوب کشور را فراهم می آورد باید در سند آمایش مورد توجه قرار بگیرد و ارزش افزوده این خط آهن خود را بروز دهد.


انتهای پیام/ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.