سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

تجليل دانشگاه كاشان از فعالیت‌های مذهبي نهادهای مردمی

معاون فرهنگي دانشگاه كاشان تجلیل این معاونت از فعالیتهای مذهبی ارزنده و متفاوت تعدادی سمن‌ها و انجمن‌هاي مردم نهاد این شهرستان در ايام محرم را خبرداد.

حسين ستار، در حاشیه برگزاری این آیین تجلیل در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: امسال حركت‌هايي نظیر نذر خون، نذر كتاب، ارائه خدمات رايگان پزشكي و درماني و مشاوره، جمع‌آوري و پاكسازي شهر از ظروف يكبار مصرف و بقيه كارهاي ارزنده در ديگر هيات‌ها، عزاداري‌هاي و برخي هيات‌هاي اين شهر انجام‌شد كه از مصادیق امر‌به‌معروف و نهی از منکر و گامی درراستای تحقق اهداف حسینی با محوریت خدمت‌رسانی به همنوعان بود.

وی، اقدامات و فعاليت‌هاي سمن‌ها و انجمن‌هاي مردم نهاد كاشان را در ايام محرم امسال قابل تقدير دانست و افزود: يكي از ويژگي هاي منحصربه‌فرد این سمن‌ها ارايه خدمات بي منت به مردم است كه اعضاي آن عاشقانه در خدمت مردم هستند.

به‌گفته‌وی، اين گروه‌هاي عام‌المنفعه بطور مستقل و بدون دخالت دولت به لحاظ مديريت، مشغول خدمتگزاري صادقانه و بدون چشم‌داشت به همنوعان خود هستند.

معاون فرهنگي دانشگاه كاشان،تصریح‌کرد:دانشگاه كاشان با تمام توان يار و كمك‌رسان اين انجمن‌ها و سمن‌هاي مردمي است و از فعاليت‌هاي این نهادهای مردمي حمايت خواهد كرد.

ستار،با تقدیر از اقدامات نذر کتاب در لتحر کاشان توسط هیات مذهبیدر امامزاده عبدالله، پاکسازی فضای خیابان‌ها از زباله به‌همتجمعیت های کویز سبز و کودکان سیلک و خدمات پزشکی متخصصان و فوق متخصصان نخل صدره پره ، اقدام موکب الولایه راوند در کنارگذاشتن ظرف‌های یکبار مصرف گفت:توجه به این گونه مسایل فرهنگی و تقدیر از این امو ر را یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های فرهنگی اجتماعی دانشگاه کاشان است.

وی، با اشاره به سابقه تشيع در كاشان گفت: حركت و قيام امام حسين (ع) اصلاح دين بود و اگر عزاداري ها نتواند به اين هدف برسد جامعه آسيب مي بيند.

به‌گفته‌وی،فرهنگ با محوریت شعائر حسینی و مضامین اخلاقی زمينه رشد و تعالي جامعه را فراهم می‌کند. 


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.