سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

عمل به فریضه زکات عامل طهارت نفس و تقویت بُعد معنوی انسان می‌شود

عمل به فریضه زکات عامل طهارت نفس و تقویت بُعد معنوی انسان می‌شود، زکات دارای برکات فراوانی برای جامعه است که توجه و ترویج آن یک وظیفه شرعی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه توزیع صحیح ثروت و ایجاد مراکز عام المنفعه ازجمله برکات زکات است،گفت: زکات یک حق‌الناس اجتماعی است، حق‌الناس در زکات از حق‌الناس فردی حساس تر و پاسخگویی در برابر آن بسیار سخت است و باید در وقت خود و طبق دستور الهی به جا آورده شود.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری با اشاره به اینکه مسأله زکات در قرآن در کنار مهم ترین فرایض اسلامی یعنی نماز ذکر شده است، افزود: عمل به فریضه زکات عامل طهارت نفس و تقویت بُعد معنوی انسان می‌شود، زکات دارای برکات فراوانی برای جامعه است که توجه و ترویج آن یک وظیفه شرعی است.

آیت الله مجتهدشبستری با تاکید به اینکه اهتمام عمومی به پدیده زکات نیازمند فرهنگ‌سازی و بیان اهمیت و برکات زکات است، خاطرنشان کرد: باید از طریق مبلغان و عاملان زکات به بیان ارزش و اهمیت زکات پرداخت تا شاهد اهتمام و توجه بیشتر مردم به این امر باشیم.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی نیز  با بیان اینکه در هفت ماهه سپری شده از سال‌جاری مردم و خیران استان 400 میلیارد ریال کمک به نیازمندان کمک کرده‌اند، تصریح کرد: بیش از 70 میلیارد ریال از این مبلغ از محل جمع آوری زکات بوده است. امسال آذربایجان شرقی از نظر پرداخت زکات فطره در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

دشتی موارد مصرف زکات جمع آوری شده را برابر ابلاغ شورای مرکزی زکات کشور، رفع نیازهای مستمندان و اجرای طرح‌های عمرانی عنوان کرد و افزود: 72 درصد زکات جمع آوری شده برای نیازمندان و بقیه برای طرح‌های عمرانی هزینه شده است.

دشتی خاطرنشان کرد: اولویت هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده حل مشکلات مددجویان و نیازمندان است و در این راستا مبالغ جمع‌آوری شده صرف تامین هزینه‌های درمان، تحصیل، ساخت و تعمیر مسکن، سرویس بهداشتی و حمام مددجویان، تامین جهیزیه نوعروسان و سایر کمک‌های حمایتی می‌شود.

رئیس شورای زکات آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت صحیح و دقیق زکات و جمع آوری آن عامل پیشبرد اهداف و تقویت زیرساخت‌ها در کشور خواهد شد، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی مردم می‌توان گفت احیای زکات و ترویج آن از واجبات در جامعه است تا بخشی از مشکلات اقتصادی از این رهگذر رفع شود.


انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.