سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحریم‌های ضدایرانی پی‌پال دردسرساز شد؛

مانع‌تراشی شرکت آمریکایی پی‌پال بر سر راه برگزاری مراسم بزرگداشت فرهنگ ایرانی

برگزاری مراسم بزرگداشت فرهنگ ایرانی در یک رستوران استرالیایی، بدلیل سنگ‌اندازی شرکت پی‌پال، در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه استرالیایی «سان هرالد»، شرکت آمریکایی پی‌پال به تازگی یک کافی شاپ مراکشی در «برانزویک،» واقع در حومه ملبورن، را وادار کرده بلیط‌های رزرو شده برای مراسم بزرگداشت فرهنگ ایرانی را به مشتریانش بازگرداند.    

پی‌پال از آن بیم دارد که رویداد مذکور نقض تحریم‌های اقتصادی علیه ایران باشد. این مراسم قرار است بیستم نوامبر و همزمان با انتشار شماره جدید «مجله ژولاند» برگزار شود. این شماره به بازگشت فرهنگ و هنر ایرانی به جامعه بین‌الملل در پی لغو تحریم‌های اقتصادی اختصاص دارد. این در حالی است که همین تحریم‌ها باعث ایجاد مشکل در پرداخت اینترنتی برای خرید بلیط‌های این مراسم شده است. 

«کوین موری،» سردبیر مجله ژولاند، می‌گوید پی‌پال روز پنج‌شنبه بازگرداندن وجوه پرداختی را آغاز کرده است. مقامات این شرکت آمریکایی در پاسخ به اینکه چرا پی‌پال باعث توقف فروش بلیط‌های مراسم شده است، به موری گفته‌اند دلیل این اقدام، قوانین «دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی» و ترس از مجازات‌های احتمالی این نهاد آمریکایی است. 

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، یکی از ارگان‌های تحت نظر وزارت خزانه داری آمریکاست. این دفتر بر اساس اهداف و سیاست‌های خارجی واشینگتن علیه دولت‌ها، سازمان‌ها و افراد غیر آمریکایی تحریم‌های اقتصادی و بازرگانی اعمال می‌کند.         

در رایانامه این شرکت آمریکایی آمده است: پی‌پال موظف به پیروی از قوانین "دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی" است. طبق قانون، پی‌پال اجازه هیچ‌گونه نقل و انتقال مالی را به کشورهای تحت تحریم این نهاد [آمریکایی] ندارد. 

پی‌پال یک شرکت آمریکایی است که در زمینه تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی آن فعالیت می‌کند. سامانه پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد و جایگزین مناسبی برای شیوه‌های سنتی نقل و انتقال وجه نقد همانند چک و حواله پولی است. پی‌پال یکی از بزرگترین شرکت‌های پرداخت الکترونیکی در سرتاسر جهان است. 

یک حساب پی‌پال می‌تواند از طریق حساب بانکی، دفاتر خدمات مالی و یا کارت اعتباری شارژ شود. دریافت‌کنندگان از طریق پی‌پال نیز می‌توانند پول خود را از طریق چک، واریز به حساب خود در پی‌پال و یا واریز به حساب بانکی دریافت کنند.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.