سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی در دستور کار قرار گرفت

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس،از بررسی شیوه های پدافند غیرعامل در مجموعه فرهنگی و تاریخی آرامگاه فردوسی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احسان زهره وندی اظهارداشت: با توجه به سیاست های کلی نظام و بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اهمیت پدافند غیرعامل، بررسی شیوه ها، ایجاد و سازماندهی عملیات پدافندی و مقابله با تهدیدات در پایگاه میراث فرهنگی توس در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی،منظر تاریخی توس با اشاره به اهمیت ایجاد و رعایت پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی، مرکز ملی فرهنگ و هویت ایرانی، افزود: ارتقای پوشش حفاظتی، سیستم اطفاء حریق، اقدامات درون سیستمی و مسائل ایمنی و سیستم دزدگیر جزو برنامه هایی است که در راستای سیستم پدافند غیرعامل در پایگاه توس باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: با پیش بینی و اجرای طرح پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی جلوگیری و یا به حداقل ممکن کاهش داد.

احسان زهره وندی بیان کرد: پدافند غیرعامل در آرامگاه فردوسی شامل اقدامات پیشگیرانه یا کاهش دهنده، آماده سازی و امدادرسانی یا هشدار و اخطار است و این مجموعه به دلیل حساسیت و اهمیت فراوان به عنوان پایگاه ملی،جزو مراکز مهم و تاثیرگذار در فرهنگ و ادب ایران زمین است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی، منظر تاریخی توس گفت: در حاشیه این جلسه بهسازی و تهیه سناریوی جدید برای موزه آرامگاه فردوسی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.