سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

روستایی با قدمت بیش از صد سال

روستای چرمله علیا، از توابع بخش مرکزی شهرستان سنقر، در استان کرمانشاه است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛این روستا  در فاصله ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهر سنقر قرار دارد درباره وجه نامگذاری این روستا با توجه به پژوهش میدانی صورت گرفته، باید گفت که چرمله در زبان کردی به معنای "رنگ سفید" است و چون منطقه ای سردسیری و کوه های اطراف آن پوشیده از برف است و به این روستا "چرمله" می گویند.

این روستا، اقلیمی کوهستانی، سرد و خشک دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در زمستان سرده، است و همچنین چرمله علیا از روستاهای قدیمی استان کرمانشاه و سابقه ی سکونت نسبتاً طولانی دارد و ساختمان یک حمام قدیمی که تاریخ ساخت آن به دوره ی قاجاریه برمی گردد بیانگر قدمت و سابقه تاریخی این روستاست.

چرمله علیا، روستایی کوهستانی با بافت مسکونی متمرکز است و این روستا در دره استقرار یافته و کوچه های پیچ در پیچ و نسبتاً پهن داردو منظره خانه های روستا با دیوارهای خشتی و همرنگ با طبیعت، نشانه درآمیختگی فضای روستا با طبیعت پیرامون و آبشار پریشان یکی از زیباترین و دیدنی ترین آبشارهای استان کرمانشاه است.

آبشار زیبای پریشان زیستگاه گونه های متنوع گیاهی از قبیل گیاهان دارویی گل گاوزبان شاتره، گل سفید، شیرین بیان، گل ختمی، آویشن، خاکشیر و گونه است.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.