سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل؛

پرداخت بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای کشاورزی و صنعتی استان اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تاکنون بیش از 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل به واحدهای کشاورزی و صنعتی این استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش افزود: به منظور تحرک بخشی و خروج از رکود تاکنون 2 هزار و 40 میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک های عامل به 187 واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی و طرح های با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و بیشتر در این استان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی دوباره واحدهای تولیدی راکد در سال جاری منجر به ایجاد 94 شغل جدید در واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی شده افزود: نباید مسوولان امر تنها به آمار پرداخت تسهیلات اکتفا کنند بلکه باید پس از این مرحله فرآیند را رصد کرده و محل هزینه کردن تسهیلات و آثار منجر به اشتغال آن باید تحت نظارت باشد.

استاندار اردبیل بیان کرد: بازگشت به کار کارگران در صورت وجود اخراجی در واحد تولیدی، استخدام جدید یا افزایش سقف تولید با همان میزان نیروی کار از جمله اتفاق هایی است که با پرداخت تسهیلات باید در واحدهای راکد رخ دهد و این امر باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

خدابخش گفت: در چهار ماه پایانی سال جاری باید راه اندازی واحدهای راکد رخ دهد زیرا با پایان زمان نام نویسی به تدریج پرداخت ها صورت می گیرد.

وی در ادامه از بانک های عامل خواست به درخواست های واحدهای تولیدی برای دریافت سرمایه ثابت نیز توجه کنند زیرا هم اکنون بیشتر بر تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی توجه می شود که کاری ارزشمند است اما سرمایه های ثابت می تواند به توسعه استان اردبیل منجر شود.

وی همچنین به بخشنامه اخیر اداره کل اعتبارات بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: بر اساس این بخشنامه همه بانک های دولتی و خصوصی در زمینه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید همکاری کنند و پرداخت تسهیلات نیز تنها به کشاورزی و صنعت محدود نمی شود.

انتهای پیام/ح



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.