سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان؛

تاثیر کشت گیاهان دارویی دررونق اقتصاد

کشت گیاهان دارویی در رونق اقتصادی و اشتغال پایدار سمنان تاثیر گذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ استاندارسمنان گفت:کشت گیاهان دارویی در افزایش درآمد خانواده ها ،رونق اقتصادی و اشتغال پایدار در استان سمنان تاثیرگذار است.
محمدرضا خباز افزود: کشت گیاهان دارویی در مناطق کوهستانی این استان می تواند در مرحله اول نشاط آفرین باشد و مهم تر تاثیر زیادی در رونق اقتصادی استان دارد.
وی اظهارداشت: گیاه باریجه از کالاهای صادراتی است و ساماندهی اتحادیه و اصناف باریجه کاران در استان می تواند از خام فروشی این محصول ارزشمند جلوگیری کند.
وی خاطرنشان کرد : استان سمنان از ظرفیت های طبیعی سرشاری برخوردار است و مردم می تواند با بهره برداری اصولی از این منابع برای خودشان درآمدزایی داشته باشند.
استاندار سمنان کشت گیاه باریجه را نمونه عملی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : دولت از طرح های درآمدزا و درون نگر استقبال می کند.
خباز تصریح کرد: در اسلام به کاشت گیاه و درخت تاکید زیادی شده و کشت گیاه باریجه از نظر مادی و معنوی ارزشمند است.
استاندار سمنان بیان داشت : کشت گیاهان دارویی به عنوان شغل درآمد زا باید در بین مردم فرهنگ سازی شود و دولت تدبیر و امید تلاش می کند با افزایش اعتبارات در بخش کشاورزی راه اندازی فرآوری گیاهان دارویی تا چند سال آینده در افزایش اشتغال پایدار در استان سمنان نقش آفرینی کند.
انتهای پیام/ م
برچسب ها: کشت ، گیاهان ، دارویی ، سمنان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.