سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور وزیر بهداشت در پارک ملت؛

ایجاد یونیت‌های سکته مغزی در 55 بیمارستان/ کمبود تخت در حاشیه تهران جدی است

وزیر بهداشت گفت: توسعه خدمات بهداشتی از روستا به شهر و حاشیه شهرها ، ایجاد یونیت های سکته مغزی در 55 بیمارستان از اقدامات مهم وزارت بهداشت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی زاده هاشمی وزیربهداشت در جمع خبرنگاران و در مراسم روز جهانی سکته های مغری در پارک ملت تهران گفت: با همت انجمن سکته های مغزی و معاوت اجتماعی و درمان وزارت بهداشت امیدواریم در سالهای آینده شاهد کاهش عوارض سکته های مغزی در کشور باشیم.

وی گفت: امیدواریم در پایگاه‌های خدمات سلامت و نظام ارجاع مردم از خدمات مختلفی بهره مند شوند و بار بیماریهای ناشی از فشارخون که در راس آنها سکته های مغزی است کاهش پیدا کند.

تعداد مراجعین بیشتر از ظرفیت بیمارستان‌ها است
وی در ادامه گفت: بیمارستانهای کشور قدیمی هستند و تعداد مراجعین بیشتر از ظرفیت بیمارستانهاست و فضای بیمارستانها ظرفیت کافی را ندارند.

 هاشمی گفت: در 55 بیمارستان کارهایی انجام شده که اقدامات گسترده تر نیز انجام خواهد شد و البته برخی از این بیمارستانها در این حوزه موفق خواهند شد.

گسترش اورژانس در بیش از 250 بیمارستان 
هاشمی تصریح کرد :در بیش از 250 بیمارستان اورژانس را گسترش داده ایم و  در بیمارستانهای درحال ساخت باید  تجهیزات  اورژانس و یونیت سکته های مغزی و مراقبت از سکته های قلبی را مهیا کنیم.

وی افزایش تعداد آمبولانس زمینی،چند فروند هلیکوپتر ویژه اورژانس را از دیگر برنامه های دولت برای بهبود وضعیت بیماران سکته مغزی تا پایان کار دولت دانست و از کمبود تخت های بیمارستانی در حاشیه تهران و شرق و غرب کشور خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر خدمات توانبخشی سکته های مغزی گفت:در بخش خدمات توابخشی بیماران سکته مغزی اشکال روی سیاستگزاری بیمه هاست که تنها امید ما بنیاد شهید است در حالی که هلال احمر می توانست برخی کارها را انجام دهد. 

هاشم یادآور شد: آگاه‌سازی و اقدامات پیشگیری از سکته مغزی راهکار مهم در کاهش عوارض سکته های مغزی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.