سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خیز گبرسلاسی برای ریاست فدراسیون دو و میدانی اتیوپی

قهرمان افسانه ای دو استقامت المپیک و جهان تصمیم دارد در انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی اتیوپی شرکت کند.

هیل گبرسلاسی  قهرمان دوی استقامت المپیک و جهان روز یکشنبه (نوامبر 6) در انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی اتیوپی (EAF) شرکت خواهد کرد.
گبرسلاسی، برنده مدال طلای المپیک 1996 آتلانتا و 2000 سیدنی  در دوی  10،000متر ، گفت قصد دارد از این تجارب استفاده و با تمام افرادی که در فدراسیون دو و میدانی اتیوپی هستند، همکاری کند. قهرمان هشت دوره مسابقات جهانی امیدوار است  به دو و میدانی اتیوپی را به یک سطح بالاتر برساند.
ریاست این فدراسیون در حال حاضر بر عهده بسرت گاشاوتنا است.
گبرسلاسیمی گوید،  من در طول زندگی حرفه میدانی من تجربه بسیاری به دست آورده ام و در حال حاضر زمان خدمت به کشور و ورزش آن است.
23 سال زندگی حرفه ای گبرسلاسی در دو و میدانی سال 1992 با قهرمانی در  مواد 5،000 و 10،000 متر مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در پایتخت کره جنوبی سئول آغاز شد.
او در ادامه 61  رکورد ملی و  27 رکورد جهانی را جا به جا کرد، از جمله ماراتن برلین در سال 2007 و 2008 که به او کمک کرد چهار قهرمانی متوالی بین سال های 2006 و 2009 به دست آورد.
علاوه بر این، گبرسلاسی برای بیش از 2000 نفر  در پروژه املاک و مستغلات، چهار هتل و یک مزرعه قهوه خود اشتغالزایی کرده است همچنین سفیر حسن نیت سازمان ملل متحد
نیز محسوب می شود.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.