سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته وزارت بهداشت با چالش های قانون تجمیع بیمه ها دست و پنجه نرم کرد و با موافقت وزیر رفاه همراه شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته، موضوع تجمیع بیمه ها وزارت بهداشت را وارد چالش تازه ای کرد و شایعات متعددی نیز در خصوص فوت دو تن از خانواده پزشک معروف تبریزی دست به دست شد.

بیمه ها اگر تجمیع نشود یعنی از مردم حمایت نمی شود/ مردم قانون گریزی را از مسئولان یاد می گیرند
سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت با بیان اینکه كشاندن بحث تجميع بيمه ها به رسانه ها كار درستي نيست، افزود: اين حرف ها بايد در دولت زده شود اين ها بدون ترديد براي اثرگذاري روي تصميم هايي است كه نهايتا مردم را از حقوق حقه خود محروم كند.

وی بیان کرد: ما در طول سه سال گذشته در وزارت بهداشت به دنبال حمايت از مردم و توجه به درد و مشكلات آن ها بوديم و از نظر ما محرومترين آن ها حق دار ترين هستند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه در مورد بيمه ها، قانون تجميع در برنامه چهارم و پنجم توسعه تصويب اما اجرايي نشده، افزود: عده ای نمی خواهند كه آن را اجرا كنند و بيمه اگر درست نشود به اين معني است كه مردم حمايت نمي شوند.

هاشمی با بیان اینکه دفترچه ها دست مردم هست و خود آن ها مي توانند قضاوت كنند و بگويند راضي هستند يا ناراضي اند، ادامه داد: مردم كاري ندارند كه بيمه ها تجميع مي شود يا نه که مي توانيد برويد از آنها سوال كنيد اين همه گزارش و خبر از اين موضوع پخش شد چه قدر به اين موضوع توجه داشتند بلكه بايد كمك كنيم مشكلات آن ها از بين برود يا حداقل كاهش پيدا كند.

احتمالا پزشک تبریزی قاتل است/ درخواستی برای بررسی فوت کیارستمی نداشته‌ایم
احمد شجاعی در حاشیه پنجمین کنگره سالیانه بین‌المللی پزشکان قانونی گفت:‌ بررسی مرگ مرحوم کیارستمی به پزشکی قانونی ارجاع داده نشد و خانواده‌شان مرحوم کیارستمی را دفن کردند و از ما علت فوت یا درخواست کالبدشکافی نداشتند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در ارتباط با پرونده پزشک تبریزی نیز اظهار داشت:‌ پزشک قانونی علت فوت را مسمومیت با قرص برنج اعلام کرده و به احتمال زیاد بر اساس بررسی‌ها پزشک تبریزی قاتل بوده البته جزئیات را دستگاه قضایی باید اعلام کند.

سالانه 3 هزار نفر می سوزند و می میرند/ آمارهایی که از جای خالی اجرای مولفه های سلامت خبر می دهد
سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت در نخستین جشنواره مولفه های سلامت با بیان آمار های قابل توجهی در خصوص تلفات و عواقب ناشی از کم توجهی به اجرای مولفه های سلامت در کشور گفت: سالانه 3 هزار نفر در اثر سوختگی می میرند و در کنار آن هر سال 150 هزار تن دیگر نیز دچار سوختگی های عمیق ناشی از حریق در کشور می شوند، وضعیتی که هم اکنون هزینه های درمان سوختگی را به طور سالیانه به مرز 15 هزار میلیارد تومان در کشور رسانده است. 

وی افزود: در حالیکه با استاندارد سازی بخاری ها و تجهیز مناطق محروم به سیستم های گرمایشی بی خطر و رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گاز سوز این هزینه صرف سایر مسایل در ارتقاء نظام سلامت کشور شود و حداقل بیماران از سوختگی جان نمی دادند.

اقدامات بهداشتی زائرین در مسیرهای پیاده روی اربعین حسینی / تامین سلامت زائرین کربلا از ایران تا دل عراق
خسرو صادق نیت رییس مرکز سلامت محیط و کار از بازرسی های شدید بر سرویس های بهداشتی مسیرها، پسماندها و اماکن بین راهی خبرداد و تصریح کرد: با نزدیک شدن به ایام اربعین نظارت ها بیشتر می شود و علاوه بر نیروهای بهداشتی استان های مرزی، افرادی از دانشگاه های همدان، اصفهان، تهران و کارشناسان بهداشت محیط هم در صورت نیاز به جمع این سه استان اضافه می شوند. 

صادق نیت با اشاره به همکاری ایران با وزارت بهداشت عراق برای نظارت دقیق بهداشتی در داخل خاک عراق، ادامه داد: یکی از اقدامات ویژه امسال همکاری با وزارت بهداشت عراق بوده تا تمام تمهیدات لازم برای تامین سلامت محیطی و فیزیکی زائرین در مسیر راهپیمایی فراهم شود.

14 هزار نیروی اورژانس به زائرین حسینی خدمت رسانی می کنند/ تمهیدات اورژانس کشور برای فراهم کردن سفر معنوی کربلا
پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور از استقرار 235 دستگاه آمبولانس زمینی، 16 اتوبوس آمبولانس، 7 دستگاه موتورلانس و 4 فروند بالگرد در مناطق مرزی چذابه، شلمچه و مهران خبر داد و افزود: برقراری پوشش مناسب جاده های مواصلاتی کشور، مدیریت خطر و حفظ و ارتقای ایمنی زائیرین از جمله مهمترین اقدامات اورژانس برای برقراری سلامتی مسافران است. 

کولیوند بیان کرد: 14 هزار نیروی فوریت های پزشکی در 2 هزار و 200 پایگاه خدمت رسانی درمانی زائران کربلای معلا برای ایام اربعین را برعهده دارند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.