سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

گسترش حرم شاهچراغ (ع) با 3 صحن جدید

حرم حضرت شاهچراغ (ع) با صحن حرم حضرت معصومه (س)، صحن امام سجاد (ع) و صحن جامع گسترش می ‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید احمدرضا دستغیب عضو هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: این صحن فضایی بیش از 7 هزار و 600 مترمربع است که برای ساخت آن از دو سال گذشته تملک منازل مسکونی اطراف حرم انجام شده بود.
وی با بیان اینکه این صحن در 2 فاز ساخته می ‌شود، افزود: با کار شبانه‌ روزی پیمانکار این صحن تلاش می ‌شود که در نیمه اسفندماه این صحن بازگشایی شود و در مدت زمان ساخت صحن جدید زائران از سم دارالشفا به حرم مطهر مشرف می‌ شوند.
دستغیب با بیان اینکه بیشتر زائران از ضلع جنوبی حرم وارد می ‌شوند، ادامه داد: با ساخت صحن جدید و توسعه فضای حرم زائران برای تردد و استفاده از فضای حرم سهولت و راحتی بیشتری دارند و این صحن به نوعی پشتیبان شبستان امام خمینی (ره) است.
عضو هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به دیگر برنامه ‌ها برای توسعه حرم خاطرنشان کرد: ساخت صحن امام سجاد (ع) در ضلع شرقی حرم و صحن جامع که حرم شاهچراغ (ع) را به حرم سید علاءالدین حسین (ع) متصل می‌ کند، از دیگر برنامه‌ ها برای توسعه فضای حرم است.
عضو هیئت امنای آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تصریح کرد: تملک صحن امام سجاد (ع) به پایان رسیده اما صحن جامع 40 درصد تملک انجام شده که پس از کامل شدن تملک کار ساخت آن آغاز می‌ شود.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.