سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

افزایش کتابخانه های فارس

هفت کتابخانه به جمع کتابخانه‌های استان فارس اضافه خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده ابراهیمی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با تأکید بر برنامه‌ریزی و اجرای هر چه بهتر برنامه‌های هفته کتاب در تمام شهرستان‌ها و حضور چشمگیر کتابخانه‌ها در این هفته، عنوان کرد: لازم است با طرح برنامه‌هایی با کیفیت و حضور و نمودی شاخص در این هفته، اهمیت کتاب و کتابخوانی را در جامعه نهادینه کنیم.  
وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در این هفته افزود: در کنار برگزاری برنامه‌های متفاوت فرهنگی و علمی در این هفته در اداره کل، هفت کتابخانه نیز به جمع کتابخانه‌های استان فارس اضافه خواهد شد.
ابراهیمی با بیان اینکه وضعیت سرانه مطالعه و کتابخانه‌ها به بررسی همه‌ جانبه نیاز دارد، اظهار کرد: کارگروه ترویج فرهنگ مطالعه در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با هدف آسیب‌شناسی وضعیت کتابخانه‌ها و سرانه مطالعه تشکیل شده است و لازم است این کارگروه به تناسب در مناطق و شهرستان‌های استان تشکیل شود تا مشکلات تمام مناطق استان شناسایی شود.
محمد سمیعی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی با تشریح برنامه‌های هفته کتاب بر ارسال به‌ موقع گزارش‌ها و استعلام برنامه‌های هفته کتاب تأکید کرد و گفت : رؤسای ادارات شهرستان‌ها در برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای و کتاب‌خوان مدرسه‌ای در هفته کتاب پیگیری لازم را انجام دهند.
محمد سمیعی همچنین به مسابقات کتاب در این هفته اشاره کرد و گفت: در این هفته سه مسابقه کتاب استانی از کتاب‌های «هنر زنده ماندن در شرایط سخت»، «تن تن و سندباد» و «شماس شامی» برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/ن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.