سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

سمینار سه روزه بیوتروریسم

در یکصدسال گذشته 500 میلیون انسان بر اثر بیماریهای عفونی جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کارشناس ارشد بیوتکنولوژی پزشکی گفت: در یکصدسال گذشته 500 میلیون انسان بر اثر بیماریهای عفونی جان خود را از دست داده‌اند.
منصور منصوری در سمینار سه روزه بیوتروریسم که در محل تالار بعثت کرمانشاه برگزاری شد، اظهارکرد: به علت افزایش خطر تروریسم و بیوتروریسم لازم است میکروارگانیسم ها و جنگ افزارهای بیولوژیکی که به عنوان سلاح استفاده می شوند را بیشتر بشناسیم.
 منصوری تصریح کرد: در صحنه جنگ بیولوژیک جبهه و پشت جبهه معنی ندارد و در واقع این جنگ یک شبح وحشتناک است.
 وی با اشاره به نابودگری بسیار وحشتناک سلاح های بیولوژیک، گفت: اگر 100 کیلوگرم اسکور سیاه زخم  در مسیر وزش باد و در مسیر ورود به یک شهر بزرگ قرار داده شود، برآورد این است که بین 100 هزار نفر تا سه میلیون نفر تلفات خواهد داد.
 منصوری با اشاره به تاریخچه جنگ های بیولوژیک گفت: جنگ های بیولوژیک جنگ های تازه ای نیستند، بلکه از دوران قبل از میلاد هم نمونه ای از آنها وجود داشته است، بگونه ای که در سال 600 قبل از میلاد آشوریان بر علیه دشمنان خود اجساد را در آب و چاه ها می انداختند که آنها را مسموم کنند.
 این کارشناس ارشد بیوتکنولوژی پزشکی گفت: آلمانها نیز در جنگ جهانی اول برنامه های بلندپروازانه ای در امر تولید سلاح های بیولوژیک داشتند.
 وی خاطرنشان کرد: یکی از صفحات سیاه تاریخ جنگ های بیولوژیک در ژاپن رقم خورده است. واحد 731 ژاپن شامل ستادی بود که سه هزار دانشمند در آن کار می کرد و بر روی تحقیقات جنگ های بیولوژیک کار می کردند. این واحد از اسرای جنگی به عنوان مدلهای تحقیقاتی و آزمایشی خود استفاده می کرد.
 منصوری یادآور شد: 10 هزار نفر به خاطر آزمایشات عفونی واحد 733 ژاپن از بین رفتند.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.