سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

افتتاح مرکز یادگیری محلی در زندان مرکزی شیراز

مرکز یادگیری محلی بصیرت زندان مرکزی شیراز راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی زاده معاون آموزشی سازمان سوادآموزی کشور گفت: این مرکز با هدف سوادآموزی، آموختن مهارت های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و مشاغل خانگی و ایجاد تعادل بین دانش، نگرش و عمل است.
وی سوادخواندن و نوشتن را یک ابزار دانست که مسائل تربیتی در اخلاق ،نگرش و رفتار ما اثرگذار بوده، و یادگیری محلی، به عنوان یک الگوی جهانی از سالهای گذشته در کشور اجرایی شده بود، که به دلایلی متوقف شد، و به دستور دولت، موظف شدیم هرسال 500 مرکز را در کشور راه اندازی کنیم.
مهدی زاده با بیان اینکه 270مرکز یادگیری در کشور راه اندازی شده است، و تا ماه آینده 500 مرکز دیگر راه اندازی می شود، افزود:در حال حاضر 6 مرکز راه اندازی و 18مرکز دیگر نیز جزو برنامه های عملیاتی این استان است.
حیات الغیب مدیرکل زندان های فارس بیان کرد: یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی  شناسایی زندانیان بی سواد و کم سواد است ،که در کلاس های نهضت سوادآموزی شرکت داده شوند و تا کنون 543 نفر از زندانیان کم سواد و بی سواد در 28کلاس نهضت سوادآموزی شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: در زمینه آموزش کلاسیک، مدرسه راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی 244نفر مشغول به تحصیل هستند و 6 نفر از این زندانیان نیز در مقاطع دانشگاهی تحصیل می کنند.
وی اضافه کرد: در مدرسه یادگیری محلی زندان مرکزی شیراز، 143دانش آموز سوادآموزی در دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم ثبت نام کرده اند و چهارمربی از آموزش و پرورش ناحیه یک استان این افراد را آموزش می دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: در حوزه اشتغال و حرفه آموزی تعداد 120 رشته آموزشی در رشته های مختلف فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنایع دستی وجود داردکه زندانیان با شرکت در این دوره های آموزشی با دریافت گواهینامه مهارت پس از آزادی از طریق مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج تسهیلات اشتغالزایی اعطا می شود.
وی اضافه کرد:هشت مدرسه قرآنی فعال در زندانهای استان وجود دارد و 80 درصد زندانیان به صورت مستقیم در برنامه های آموزش قرآن این مدارس فعالیت می کنند و حدود یک هزار نفر زندانی در سطح استان حافظ یک جزء تا کل قرآن هستند و مدرسه علوم قرآنی زندان مرکزی شیراز از مدارس منسجم در سطح استان است.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.