سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست بالای ترامپ نسبت به کلینتون در چهار ایالت کلیدی

شبکه سی ان ان اعلام کرد ترامپ در چهار ایالت کلیدی، هواداران بیشتری در مقایسه با کلینتون دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد ساکنان چهار ایالت آریزونا، نوادا، فلوریدا و پنسیلوانیا بر این باورند که توانایی ترامپ در حل و فصل کردن مشکلات اقتصادی این کشور از کلینتون بیشتر است.

بر اساس این گزارش در مجموع محبوبیت هیلاری در ایالت های پنسیلوانیا و فلوریدا از ترامپ بیشتر است اما در ایالت های نوادا و آریزونا، ترامپ محبوبیت بیشتری دارد.

نظرسنجی ها حاکیست از میان رای دهندگانی که احتمال دارد در انتخابات روز هشتم نوامبر شرکت کنند هیلاری کلینتون با 48 درصد محبوبیت از ترامپ که 44 درصد محبوبیت دارد پیش است.

گری جانسون، نامزد اختیارگرایان در این ایالت چهار درصد محبوبیت دارد و جیل استین، نامزد حزب سبزها هم فقط یک درصد آراء را بدست می آورد.

بر همین اساس، کلینتون در فلوریدا 49 درصد محبوبیت دارد در حالی که محبوبیت ترامپ 47 درصد است. در نوادا، محبوبیت ترامپ 49 درصد است و هیلاری کلینتون با 43 درصد محبوبیت در مکان دوم قرار می گیرد.

در آریزونا که سال های طولانی در انتخابات ریاست جمهوری نقشی ایفا نمی کرده، ترامپ با محبوبیت 49 درصدی، پنج درصد از هیلاری کلینتون که محبوبیتی 44 درصدی دارد پیش است.

این نظرسنجی در فاصله روزهای بیست و هفتم اکتبر تا روز نخست نوامبر انجام شده و نشانگر آن است که انتشار اخبار تکان دهنده ای درباره استفاده ی هیلاری کلینتون از سرور شخصی در دوره ای که سکان وزارت امور خارجه این کشور را در دست داشت بر نتیجه ی نظرسنجی اثرگذار بوده است.

درصد خطای این نظرسنجی، سه و نیم واحد اعلام شده است. مارک پریستون، سردبیر سیاسی سی ان ان با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 24 میلیون نفر در سراسر کشور رای خود را به صندوق انداخته اند به بررسی آراء دو ایالت کلیدی پرداخت.

وی گفت آراء دو ایالت کارولینای شمالی و فلوریدا در تعیین نتیجه ی نهایی انتخابات سرنوشت ساز است و افزود: در کارولینای شمالی، نامزد حزب دموکرات دویست و نود هزار رای از رقیب جمهوریخواهش پیشی گرفته است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.