سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

پیشرفت کشور باتعامل و گفت ‌و گوی احزاب به دولت

تعامل و گفت ‌و گوی احزاب ، به دولت و پیشرفت کشور کمک می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدحسین مقیمی قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور گفت: همواره حزبی حاکم یا حامی دولت و حزب دیگر مخالف یا منتقد دولت است و تعامل و گفت ‌و گوی احزاب به دولت و پیشرفت کشور کمک می کند.
 
 مقیمی افزود: فعالیت های سیاسی باید شناسنامه دار شود و احزاب باید با کسب مجوز در چارچوب قوانین و ضوابط عمل کنند.

وی ادامه داد: تشکیل به موقع نشست های احزاب سبب کاهش برخی نگرانی ها در جامعه می شود، زیرا در گردهمایی احزاب مهمترین مشکلات جامعه مطرح می شود.

قائم مقام وزیر کشور برگزاری نشست های احزاب را خواستار شد و گفت: احزاب برای خدمت به کشور تلاش می کنند و باید اجازه اظهار نظر به آنها داده شود که با تشکیل خانه احزاب این مهم بیش از پیش محقق می شود.

مقیمی خاطر نشان کرد: هیات مدیره خانه احزاب از سه جریان فکری کشور تشکیل می شود و به طور مساوی در اداره این خانه سهیم هستند.

وی افزود: باید به گروه هایی که حاکمیت را در اختیار ندارد، اجازه داده شود نظرهای خود را مطرح کنند و به انتقادهای آنان پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: آسیب هایی مانند طلاق، بیکاری و اعتیاد سوای مباحثی مانند اصلاح ‌طلبی و اصولگرایی، زیبنده جامعه نیست و این گونه مشکلات نتیجه عملکرد همه ماست.

معاون سیاسی وزیر کشور نقد واقع بینانه را کمک به دولت دانست و گفت: همه گروه ها و جریان های سیاسی باید به کاهش مسائلی از جمله اعتیاد، فقر، حاشیه نشینی و مسائل اخلاقی نامناسب مانند دروغ و افترا و تهمت در جامعه کمک کنند.

مقیمی توصیه کرد: احزاب بیشتر روی مسائلی که به اداره امور کشور کمک می کند، تمرکز کنند و به نقاط افتراق نپردازند.

قائم مقام وزیر کشور با یادآوری برگزاری مطلوب انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در هفتم اسفند سال گذشته گفت: در آن برهه هزاران نشست در سراسر کشور برگزار شد که فقط 9 نشست با مشکل مواجه شد.

مقیمی با تاکید بر پرهیز از عمومیت دادن مشکل یک نشست به کل کشورافزود: احزاب و گروه ها باید در انتخاب افراد دعوت شده برای سخنرانی ها دقت نظر داشته باشند.

در این نشست فاطمی نماینده اصولگرایان، فیروزفر نماینده اقلیت های مذهبی و قاسمی نماینده اصلاح طلبان یزد نیز به بیان نظرات و دیدگاه های خود در حوزه های مختلف پرداختند.

انتهای پیام/ ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.