سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری،

رونق گردشگری در 30 روستای مازندران

30 روستای مازندران هدف گردشگری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دلاور بزرگ نیا مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: مازندران بیش از 3 هزار روستا دارد که از این تعداد حدود 30 روستای هدف گردشگری هستند.

وی از تشکیل کمیته ای متشکل از دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه گردشگری روستایی خبرداد و افزود: تصمیم گیری برای قیمت گذاری خدمات گردشگری در روستاها دراین کمیته بررسی می شود.

بزرگ نیا گفت: در این کمیته سعی می شود تا قیمت خدمات قابل ارائه در روستاهای مازندران به گردشگران یکسان شود .

وی خدمات گردشگری روستائی برای مسافران را شامل فراهم کردن امکانات رفاهی ، اقامتی ، بهداشتی و خدماتی دانست و افزود: در این کمیته تمامی روستاهای مازندران ایجاد زیر ساخت هایی برای هرگونه خدمات حتی ایجاد سرویس بهداشتی مورد توجه قرار می گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی مازندران دریافت هزینه از گردشگران در استفاده از خدمات گردشگری روستاها را مشروط به تعریف و ارائه خدمات در این خصوص دانست و گفت: اکنون در برخی روستاهای مازندران بدون اینکه زیر ساختی برای ارائه خدمات گردشگری وجود داشته باشد ، هزینه خدمات از مسافران اخذ می شود .

براساس آمار ستاد سفرهای نوروزی مازندران ، امسال از 12 میلیون نفر شب اقامت ثبت شده گردشگران در مازندران ، بیشتر از 3 میلیون نفر شب مربوط به روستاها بود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.