سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با موافقت نمایندگان؛

هیات‌های حل اختلاف مکلف به اعلام نظر نهایی درخصوص اختلافات مصوبات شوراها ظرف ۲۰ روز شدند

نمایندگان بر اساس استفساریه‌ای به ادغام ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار مجلس    گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمایندگان در صحن علنی امروز چهارشنبه 12 آ‌بان ماه مجلس طرح استفساریه ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران را با 133 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

موضوع استفساریه تصریح می‌کند: آیا منظور از رسیدگی و اظهارنظر ظرف مدت 20 روز در انتهای ماده 80  قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاحی 27 فروردین سال 1392 رسیدگی و اعلام نظر نهایی است؟

پاسخ: بلی، منظور از رسیدگی و اظهار نظر در انتهای ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، رسیدگی و اعلام نظر نهایی است و هیأت مذکور مکلف است ظرف مدت 20 روز رسیدگی و نظر نهایی خود را اعلام کند.

بر  این اساس ماده 80 این قانون تصریح می‌کند: مصوبات کلیه شوراهای موضوع این قانون در صورتی که پس از دو هفته از تاریخ ابلاغ مورد اعتراض قرار نگیرد، لازم‌‌الاجرا می‌باشد و در صورتی که مسئولین ذیربط آن را مغایر با قوانین و مقررات کشور و یا خارج از حدود وظایف و اختیارات شوراها تشخیص دهند می‌تواند با ذکر مورد و به طور مستدل حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ ابلاغ مصوبه، اعتراض خود را به اطلاع شورا رسانده و درخواست تجدیدنظر کنند.

شورا موظف است ظرف 10 روز از تاریخ وصول اعتراض تشکیل جلسه داده و به موضوع رسیدگی و اعلام نظر کند،در صورتی که شورا در بررسی مجدد از مصوبه مورد اختلاف عدول نکند، موضوع برای تصمیم‌‌گیری نهایی به هیأت حل اختلاف ذیربط ارجاع می‌شود. هیأت مذبور مکلف است ظرف 20 روز به موضوع رسیدگی و اعلام نظر کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.