سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

اعطای تسهیلات 7درصدی صادراتی به واحدهای تولیدی

7درصد تسهیلات صادراتی به واحدهای تولیدی اعطا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در بجنورد گفت: برای رقابت پذیر کردن بنگاه های کوچک که یکی از اهداف این سازمان است، امسال 100 هزار نفر در بنگاه های کوچک و متوسط، ضمن فراگیری آموزش های لازم، تسهیلات صادراتی با نرخ هفت درصد دریافت می کنند.

علی یزدانی افزود: همچنین 90 درصد از مجموع بدهی 400 میلیارد تومانی بنگاه هایی که به عللی موفق به انجام تعهدات خود نشدند، بخشیده شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران امسال برای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط، در بیش از 500ناحیه و شرکت صنعتی خود، قیمت ها را افزایش نداد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران همچنین خاطر نشان کرد : برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز هفت هزار و 191 بنگاه تولیدی ثبت شده در سامانه بهینه یاب، با بانک ها قرارداد بستند و شش هزار و 961 واحد آن تسهیلات دریافت کردند. یزدانی گفت: پس از اجرای برجام در مجموعه وزارت صنعت معدن و تجارت، بیش از 80 تفاهم نامه خارجی و داخلی به امضا رسید که 60مورد آن منجر به عقد قرارداد و حدود نیمی از آن ها نیز اجرایی شد.

وی از رکود شش هزار و 800 بنگاه در شهرک های صنعتی کشور هم خبر داد و افزود: قرار است پروانه تولید نیمی از این واحدها هم که امکان احیا و برگشت به خط تولید را ندارند، باطل و از آمار تولید خارج شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران، میانگین تعطیلی واحدهای بزرگ تولیدی کشور را 12 درصد و بنگاه های کوچک و متوسط را 19درصد اعلام کرد و گفت: از مجموع 88 هزار پروانه تولیدی کشور 84 هزار و 500 واحد، بنگاه کوچک و متوسط است .

در این مراسم با قدردانی از خدمات محمد علی یوسفی، سیاوش وحدت به عنوان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی معرفی شد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.