سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

تهیه سه هزار برچسب استادارد در کشور

مدیر کل استانداراستان گفت:سه هزار برچسب استانداردشامل فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری در کشور برای اولین بار تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛کارگرزاده با اشاره به تهیه برچسب های استاندارد کالا در کشور گفت:برای اولین بار سه هزاربرچسب استاندارد شامل فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری برای اولین بار در کشور تهیه و اجرایی شد ،همچنین در سه صنعت غذایی،کشاورزی و مصالح ساختمانی این طرح اجراشده است.

وی با اشاره به کالاهای مشمول استاندارد اجباری ،بیان کرد:انواع شیر وفراورده های لبنی،گلاب و انواع مرکبات و آبغوره ازجمله کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند که این کار با دوهدف عمده ازجمله اگاهی صاحب صنف نسبت به خرید و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری و اگاهی مردم نسبت به شناخت کالاهای مشمول استاندارداجباری صورت گرفته است.

کارگرزاده خاطر نشان کرد:خوشبختانه ۸۰درصد مردم از کالاهای مشمول استاندارد اجباری اگاهی دارند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان به اقدامات انجام شده توسط سارمان استاندارد اشاره کرد و افزود:برنامه ریزی و اعزام کارشناسان به مراکر صنفی توزیعی استان،انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت کنترل مصالح ساختمانی و نمونه برداری از اقلام مشمول استاندار صنفی ازجمله اقدامات انجام شده است.

وی درخصوص استاندارد سازی اسانسورها اظهار کرد:ادارات باید در رفع نواقصات اسانسورها و اخذ تأییدیه های لازم اقدام کنند.

کارگرزاده با اشاره به اینکه۳۸درصد از اسانسورها ی استان استاندارد هستند گفت:از ۱۴۳اسانسور شناسایی شده در فاز اول ،۱۱مور استاندارد گرفته و ۹مورد در مرحله صدور گواهی استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد زنجان با بیان اینکه ازابتدای سال جاری تا کنون از وسایل سبک و سنگین کنترل به عمل آمده است،گفت:از۲هزارو۶۶۵مورد کنترل از وسایل سبک ،۲هزارو۵۷۵مورد مطابق با استاندارد و ۳۶۷مورد مغایر بااستاندارد بوده و از۴۲۵مورد کنترل ازباسکول ،۲۲۷مورد مطابق استاندارد و ۴۸مورد مغایر با استاندارد بوده است.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: استاندارد ، برچسب ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.