سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

افزایش ظرفیت انتقال گاز با بهره گیری از تجهیزات جدید

ظرفیت انتقال تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد 2 در منطقه پنج عملیات با افزودن یک دستگاه اسکرابر تصفیه گاز افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرپرست منطقه پنج عملیات انتقال گاز گفت: با توجه به اختلاف فشار بالا میان ورودی و خروجی اسکرابرهای موجود در تاسیسات نورآباد ٢ و با هدف افزایش توان تاسیسات انتقال گاز در فصل سرما، یک تجهیز اسکرابر تصفیه گاز به چهار دستگاه موجود این تاسیسات افزوده شد.
 ولی الله افزود: نصب این اسکرابر با تلاش شبانه روزی کارکنان عملیات ساختمانی معاونت عملیات خطوط لوله، کارکنان مرکز بهره برداری خطوط لوله نورآباد و مراکز معین تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد، پشتیبانی، واحد تدارکات کالا و معاونت مهندسی این منطقه با موفقیت انجام شده است.
وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در این عملیات گفت: تجهیز کارگاه، آماده سازی فونداسیون اسکرابر جدید، جوشکاری، آماده سازی، آزمایش هیدرواستاتیک مسیر خروجی جدید، انتقال به محل و نصب آن در امتداد مسیر خروجی موجود، از جمله اقدامات این عملیات به شمار می رود.
فرخی ادامه داد: نصب اسکرابر جدید در محل، برشکاری مسیر ورودی و جوشکاری و نصب سه راهه شیر، انجام رادیوگرافی برای تمام اتصالات جوشکاری شده و نصب زانو، لوله و شیر خروجی اسکرابر با موفقیت و در زمان تعیین شده به طور کامل انجام شده است.
سرپرست منطقه پنج عملیات انتقال گاز با اشاره به آمادگی تاسیسات نورآباد 2 برای سرویس دهی در فصل زمستان، گفت: ظرفیت اسکرابر نصب شده بیش از ٢٠ میلیون مترمکعب در روز است که این مقدار پاسخگوی افزایش تولید زمستان امسال خواهد بود.
 تاسیسات تقویت فشار گاز نورآباد ٢ در نزدیکی شهرستان نورآباد فارس روی خط دوم سراسری واقع شده است و گاز فراشبند 2 را به پتاوه منتقل می کند.  
انتهای پیام/ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.