سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

برگزاری كنگره تاريخ معماری و شهرسازی

کنگره تاریخ معماری و شهرسازی بهمن امسال در مازندران برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران در نشست شورای برنامه ریزی و سیاست گذاری چهارمين كنگره تاريخ معماری و شهرسازی مازندران گفت: با توجه به وجود آثار و ابنیه تاریخی و خاستگاه سبک‌های مختلف معماری و بافت‌های ارزشمند در مازندران برگزاری این کنگره از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود : بازخوانی و باز اندیشی حوزه های فرهنگی ، طبیعی ، شهرها و روستاهای تاریخی، مناظر فرهنگی ، شهری، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی معاصر ، پژوهش در زمینه میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه های فرهنگی و تجاری استان موضوعات اصلی کنگره را تشکیل می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت:برای نخستین بار در برگزاری چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران تصمیم گرفته شد که همه استان‌های کشور به‌صورت ادواری کنگره تاریخ معماری و شهرسازی خود را برگزار کنند تا این رویکرد در استان‌ها به جریان فرهنگی دائمی برای حفاظت از میراث فرهنگی تبدیل شود.

دلاور بزرگ نیا افزود : اعضای هیئت علمی کنگره از میان اساتید و پژوهشگران برجسته حوزه معماری و شهرسازی برگزیده شده اند و انتظار می رود مقالات ارزشمندی برای ارائه در کنگره ارسال شود.

وی گفت : تلاش می شود تمامی نهادهای پژوهشی و آموزشی و دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع کنگره،مشارکت فعال داشته باشند.

وی افزود : با هماهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی برنامه ریزی شده است که مقالات دریافتی کنگره در سطح علمی و ترویجی در نشریه تخصصی اثر انتشار یابند.

وی از پژوهشگران و دانشجویان برای همراهی با این رویداد، دعوت کرد.

چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان مازندران 6و 7 بهمن ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.