سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

سرمایه‌گذاران مشکل بازاریابی محصول خرما را برطرف کنند

فرماندار بم گفت: در حال حاضر مشکل عمده محصول خرما بازاریابی و بسته‌بندی است که باید این مشکل توسط سرمایه‌گذاران برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا اشک فرماندار بم گفت: در حال حاضر مشکل عمده محصول خرما بازاریابی و بسته‌بندی است که باید این مشکل توسط سرمایه‌گذاران برطرف شود.

رضا اشک افزود: قطعاً یکی از وظایف دولت جذب سرمایه‌گذاران و حمایت از آنهاست و دولت و مسؤولان همواره از سرمایه‌گذاران دفاع می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بم شامل چهار شهرستان بم، نرماشیر، ریگان و فهرج از ظرفیت‌های خوبی برخوردار بوده که مهم‌ترین آن تولید حدود 220 هزار تن خرما است.

فرماندار بم تصریح کرد: در بحث خرما ما تا 250 هزار تن ظرفیت نگهداری خرما را داریم و در حال حاضر مشکل عمده محصول خرما بازاریابی و بسته‌بندی است که باید این مشکل توسط سرمایه‌گذاران برطرف شود.

اشک خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برای سرمایه‌گذاران مزایای خوبی از جمله معافیت گمرکی و عوارض را دارد که برای سرمایه‌گذاران مشوق مناسبی است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سعی دارد با در اختیار گذاشتن امکانات اولیه از جمله زمین و تسهیلات بانکی به کمک بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران بیاید که این موضوع همواره کارساز بوده است.

وی افزود: تولید شیر دام به ویژه شیر شتر یکی دیگر از ظرفیت‌های این منطقه است و وجود سه کارخانه شیر در منطقه می‌تواند ظرفیت خوبی در تولید شیر شتر باشد.

سیدمحمد بزرگمهر مدیرعامل شرکت کاسپین ترادینگ نیز تصریح کرد: این شرکت در آمریکا دایر است و یک شعبه در امارات دارد.

وی افزود: این شرکت در نظر دارد برای سرمایه‌گذاری در ایران به ویژه استان کرمان در زمینه بسته‌بندی مدرن خرمای بم برای صادرات به اروپا اقدام کند.

بزرگمهر خاطرنشان کرد: در نظر داریم دستگاه‌های مدرن و پیشرفته دنیا را از کشور آمریکا و امارات خریداری و به شهرستان بم انتقال دهیم تا خرمای این منطقه را با بسته‌بندی شکیل صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خرمای بم یکی از مرغوب‌ترین خرماهای جهان بوده، اما بسته‌بندی و صادرات آن بسیار ضعیف عمل است.

 بزرگمهر گفت: در کشور امارات خرما را با بسته‌بندی‌های شکیل روانه بازارهای جهانی می‌کنند و با قیمت خوب به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/س

برچسب ها: کرمان ، بم ، خرما ، سرمایه گذاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.