سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس،

آخوندی: وزارت راه وشهرسازی آماده حمایت از بخش حمل ونقل دریایی است

احمد آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارت آماده حمایت از صنایع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران(ایزوایکو) برای افزایش تولید و خدمات است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ، وی در سیزدهمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان در بندرعباس با اشاره به سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در صنایع کشتی سازی و صنایع فرا ساحل ایران(ایزوایکو) افزود: اکنون این شرکت گردش مالی 160 میلیون دلاری دارد که رقم کمی است و وزارت راه و شهرسازی آماده حمایت از این مجموعه برای افزایش تولید و خدمات است.
وزیر راه و شهرسازی گفت:صنعت گردشگری بویژه در حمل و نقل دریایی یکی از زمینه هایی است که باید در هرمزگان مورد توجه قرار گیرد و اکنون نیز ظرفیت های خوبی در این عرصه ایجاد شده است.
آخوندی گفت: اتاق بازرگانی استان موظف شده تا طرح ها، ضوابط و کارکرد های استفاده مناسب از این بنادر را آماده کند.
وی افزود: هزینه شیرین سازی هر متر مکعب آب بیش از 3800 تومان است درحالی که هر متر مکعب آب 200 تومان فروخته می شود و این اصلا صرفه اقتصادی ندارد و در بلند مدت نمی توان این مقدار یارانه برای آب پرداخت کرد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به دغدغه های فعالان اقتصادی هرمزگان در زمینه تعرفه های حمل و نقل و بنادر، این تعرفه ها اگر در محدوده تعرفه های دولتی باشد بازنگری می شود.
جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در هرمزگان گفت: رفت و آمد بیش از 50 هزار کشتی و شناور در محدوده خلیج فارس فرصت مناسب اقتصادی برای سوخت رسانی و ارائه خدمات به این کشتی ها است.
آخوندی افزود :سهم ترانزیت ریلی کالا از بندر شهید رجایی اکنون به 22 درصد رسیده است که هرچه این میزان افزایش یابد هزینه حمل و نقل کاهش می یابد.
جاسم جادری استاندار هرمزگان نیزگفت: حضور ماهیانه آقای آخوندی در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی هرمزگان، لحاظ شدن رودخانه های استان در رودخانه های مرزی برای استفاده از تسهیلات ویژه رودخانه های مرزی و ایجاد بندرخشک در حاجی آباد برای کاهش عوارض رفت و آمد به بندرعباس سه درخواست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان از جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور در هرمزگان بود .    
انتهای پیام/ع
برچسب ها: دولتی ، حاجی آباد ، اقتصاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.