سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری؛

بهره مندی 600هزار ایرانی از خدمات مشاوره

600 هزار ایرانی امسال به صورت حضوری به مراکز مشاوره سازمان بهزیستی سراسر کشور مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجید رضازاده معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در نخستین گردهمایی کارشناسان مسئول مشاوره و امور روانشناختی و معاونین امور پیشگیری مناطق شش گانه بهزیستی کشور در بابلسر گفت:  600 هزار نفر به صورت حضوریشش ماه نخست امسال به مراکز مشاوره سراسر کشور مراجعه و از خدمات آن بهره مند شدند.

وی افزود: 300 هزار تماس از طریق خط کمک راهنما 1480 پاسخگویی شده است.

معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: این مشاوره‌ها در حوزه‌های ازدواج، طلاق و خانواده ارائه می‌شود و براساس پژوهش‌های به عمل آمده یکی از موثرترین راه‌های کاهش طلاق به شمار می آید.

مجید رضازاده افزود: 1600 مرکز مشاوره هم اکنون در کشور فعال است که بیشترین مراکز در استان تهران و کمترین مراکز در استان قم قرار دارند.

وی گفت: 3 میلیارد تومان اعتبار جهت مشاوره افراد نیازمند در کشور در نظر گرفته شده است .

وی با بیان اینکه یارانه به زوج‌های جوان جهت برخورداری از مشاوره‌های رایگان سازمان بهزیستی پرداخت می شود افزود: افرادی که از دادگستری و یا شخصا به سازمان بهزیستی معرفی یا مراجعه کنند بر اساس تشخیص کارشناسان از یارانه برگ بهره مند می‌شوند.

معاون پیشگیری و رئیس مرکز توسعه و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: طبق قانون ارائه مشاوره های ازدواج بر عهده این سازمان است و سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در فرایند صدور و راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج با یکدیگر تعامل دارند و مجوز صلاحیت حرفه ای مشاوران از سوی سازمان نظام روانشناسی صادر می شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.