سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مهتاب شورورزی،عکاس برگزیده جشنواره هنری عکس رشد

مهتاب شورورزی، به عنوان عکاس برگزیده ی نهمین دوره ی جشنواره هنری عکس رشد انتخاب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،معاون اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نیشابورگفت : زبان تصویر زبانی است که انسان‌ها از گذشته‌های دور می‌توانستند عواطف، احساسات و مسایل اطراف خود را بیان کنند و امروزه عکاسان در رشته‌های گوناگونی چون عکاسی صنعتی، هنری ، خبری و ...فعالیت می‌کنند.
 عراقی افزود : لزوم پیشرفت نیاز به معیارهایی دارد که علاوه بر تخصص، بحث تبحر و تجربه نیز مطرح است و می‌بینیم که رقابت بسیاری در آن وجود دارد که موجب رشد و ارتقاء دانش بشری است.
وی بیان کرد: «آموزش و پرورش»، «ایران، سرزمین پرگهر» و «دولت و ملت، همدلی و هم‌‌زبانی» عنوان سه گرایشی بود که شرکت‌کنندگان در گروه سنی بزرگ‌سال می‌توانستند آثار خود را ارسال نمایند و همچنین «پرسش مهر 94 رئیس جمهور» نیز به عنوان موضوع دانش‌آموزی انتخاب شده‌ بود.
عراقی ادامه داد :تعداد آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو گروه سنی بزرگ‌سال و دانش‌آموزی 15318 عکس بود که از این بین 11137 عکس در گروه بزرگسال و 4181 عکس در گروه دانش‌آموزی بودو از میان عکس‌های ارسال شده به دبیرخانه تعداد 4760 عکس با موضوع «آموزش و پرورش»، 5130 عکس با موضوع «ایران، سرزمین پرگهر» و 1247 عکس نیز با موضوع «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» و «پرسش مهر 94 رئیس جمهور » را شامل می‌شد.
وی گفت :در بخش دانش آموزی، عکس‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار بودند و بنا بر نظر هیات داوران «اعظم لاریجانی»، «مهسا قبایی»، «هاتف همایی»، «ابراهیم سیسان»، «محمدعلی قربانی» و «علی‌اصغر جعفریان» پنج اثر برگزیده با جوایز و نیز دو عکس به عنوان عکس ویژه برگزیده شدند که از این بین مهتاب شورورزی  عکاس نیشابوری به عنوان برگزیده بخش انتخاب شد.
معاون اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور افزود: با حضور مسئولین وزارت آموزش وپرورش به مهتاب شورورزی، عکاس نیشابوری برگزیده ، در بخش دانش‌آموزی جشنواره جایزه نقدی به همراه لوح سپاس  اهدا گردید.
انتهای پیام// ز.ی


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.