سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلامی:

راهبرد آمریکا در برابر ما بی‌تعادلی برگشت‌ناپذیر است/ ایران امروزه یک ضلع هندسه قدرت جهانی است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : ایران امروزه یک ضلع هندسه قدرت جهانی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش و راهپیمایی اعتماد به تجربه که در دانشگاه شريف برگزار شد اظهار داشت: در تاریخ کشورها تراکم تاریخی وجود دارد که تاریخ ملت را می سازد که ما نیز در این بازه برای مشخص کردن مسائل کشور قرار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: درک این بازه زمانی برای ما مهم است چرا که می تواند در ناوبری کشور کمک کند و ما امروز در بلند ترین نقطه درگیری نطام سلطه و بسیج تمام امکانات اسلام قرار داریم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: درک این بازه زمانی برای ما مهم است چرا که می تواند در ناوبری کشور کمک کند و ما امروز در بلند ترین نقطه درگیری نطام سلطه و اسلام قرار داریم چرا که تمامی استکبار در برابر بسیج تمام امکانات اسلام قرار گرفته که این مقابله آینده جهان اسلام را می سازد.

سردار سلامی در مورد جایگاه توان نظامی ایران بیان داشت: ما به لحاظ قدرت بازدارندگی امروزه به جایگاهی رسیده ایم که عملا آنها دیگر نمی توانند از گزینه نظامی استفاده کنند که همه به خاطر تمرکز قوا است که باعث شده تا دشمن دچار تفرقه شده و سردرگم و دارای ابهام باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: واقعیت امروز دشمن متفاوت با دیروز اوست چرا که همگان دیدند که آمریکا از زمان بعد از جنگ جهانی دوم بیش از 80 مداخله و کودتای نظامی را به راه انداخته و حکومت ها را سرنگون کرده اما بعد از پیروزی انقلاب برای اولین بار نتوانست دستاورد خاصی برای شکست انقلاب به دست آورد. 

وی تصریح کرد: تمامی راهبردهای آمریکا جهانی است و حتی آنها به دنبال ایجاد یک خاورمیانه جدید بودند اما با شکست مواجه شدند و ما توانستیم یک نظام مستقل در برابر آنها ایجاد کنیم؛ نظامی که الگوهای دوستی و دشمنی آمریکا را برهم زد و خود یکی از راس های هندسه قدرت جهانی شد.

سردار سلامی ادامه داد: همگان شاهد هستند که امروزه در منطقه ای که روزی جایگاه نفس استکبار بود شعله های بیداری اسلامی به میدان جهادی علیه استکبار تبدیل شده است. آمریکایی ها به دنبال این مسئله هستند که از کره نفوذ که همان تاثیر جاذبه زمین بر فضا است استفاده نمایند و جنگ ما با آنها نیز بر سر همین موضوع است. ما امروزه تا دریای باب الوند و شرق مدیترانه پیش رفته ایم و یا در سوریه سیاست های آمریکا را با شکست رو به رو کردیم و توانستیم به کشورهای چون سوریه و عراق کمک نماییم تا حکومت مردمی خود را شکل دهند و قدرت را در این کشورها به وجود آوردیم. 

سردار سلامی تأکید کرد: راهبرد آمریکا در مقابل ما بی‌تعادلی بازگشت‌ناپذیر است اما ما با وجود همه تحریم‌های سنگین که اگر بر خود آمریکا اعمال می‌شد فرو می‌پاشید در مقابل آن‌‎ها ایستادیم و در اوج محاصره توانستیم ماهواره به فضا بفرستیم و به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم و یا توانستیم یک موشک بالستیک را در برابر شناور متحرک نقطه‌زن کنیم که همه این‌ها در آن زمان خود یک معجزه بود که حتی هنوز هم نمی‌دانیم این دانش در کشورهای ابرقدرت‌ها وجود دارد یا خیر.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: این واقعیت‌ها نشان می‌دهد که یک ابرقدرت جدید در حال شکل‌گیری است و دشمن نیز یک دشمن محاسبه‌گر است در مقابل این شکل‌گیری شکست خورده و از همه جهات رو به زوال و نابودی رفته است.

سردار سلامی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: آن‌ها نه در عرصه سیاسی دیگر می‌توانند کار بکنند و نه در عرصه اقتصادی و برای اولین بار است که آن‌ها با جنگ دچار رکود اقتصادی می‌شوند و نمی‌توانند جنگی را در منطقه مدیریت کنند که نمونه آن انتخاب رییس‌جمهور لبنان است که بعد از 29 ماه و کارشکنی کشورهای غربی انتخاب شد و تمامی سازه‌های قدرتی آن‌ها را فرو ریخت. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.