سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

رقابت 30 قصه گو در جشنواره قصه‌گویی

در نوزدهمین جشنواره قصه گویی 30 قصه گو در خراسان شمالی در حال رقابت هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در آئین افتتاحیه آغاز نوزدهمین جشنواره قصه‌گویی و شرکت 70قصه گو در مرحله شهرستانی این جشنواره گفت: جشنواره قصه گویی استان با اعلام 30 قصه گوی راه یافته به مرحله استانی، در 3 بخش کانونی ، ویژه و آزاد امروز و فردا در استان برگزار می شود .

منیره صادقی افزود: این هنرمندان، شامل 14قصه گو از مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و 12 قصه گوی نوجوان و 4 قصه گوی آزاد هستند.

وی با بیان این که قصه گویی نیاز به ابزار پیچیده و خاصی ندارد و از گذشته تاکنون، در انتقال فرهنگ و آداب و رسوم پیشینیان به نسل های کنونی و آینده موثر است، افزود : اشاعه این هنر شفاهی، نیازمند مساعدت سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی است.

معصومه موسویان از داوران این جشنواره گفت: قصه گویی ابزاری مهم در دست مادر، معلم ، مربی و همه اولیای تربیتی برای پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: انتخاب آگاهانه متن قصه براساس پیام های اخلاقی و دینی، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب، گویش و نحوه اجرای قصه گو متناسب با متن و محتوای قصه از جمله ملاک های داوری آثار است.

گفتنی است : با برگزاری اختتامیه این جشنواره، 9 اثر برتر در 3بخش، معرفی و آثار منتخب، بهمن ماه امسال در جشنواره بین المللی قصه گویی شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.