سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتکار شکر در مصر؛ اقدامی که می تواند مجازات حبس در پی داشته باشد

کمبود شکر در مصر باعث شده است افراد سودجویی که این کالا را انباشته می کنند، بازداشت و زندانی شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن پست، نوع جدیدی از جنایت در مصر مرسوم شده که مربوط به افرادی است که معاملات شکر انجام می دهند.

هفته گذشته یک دادگاه در مصر صاحب مغازه ای را به دلیل انباشته کردن شکر – به جای فروش آن به مشتریان – به 5 سال حبس و 11000 دلار جریمه نقدی محکوم کرد. 

همچنین چند روز پیش از اجرای این حکم، پلیس مصر یک پیشخدمت را درحالی که در خیابان قدم می زد و 22 پوند شکر با خود حمل می کرد، بازداشت کرد. دادستان دادگاه، وی را به احتکار شکر با هدف فروش آن به قیمت بالاتر به فروشگاه ها متهم کرد.

بازداشت افراد، بخشی از عملیات گسترده پلیس برای مقابله با فروش شکر در بازار سیاه است. دولت مصر همچنین هفته گذشته یک خط تلفن را به این موضوع اختصاص داد؛ بنابراین شهروندانی که از محل انبارهای شکر مطلع هستند می توانند بوسیله این شماره کارشناسان را در جریان بگذارند.

گفته می شود مصر با بحران شکر روبروست. در کشوری که شکر کاربرد زیادی دارد و هر روزه از آن برای طعم دادن به غذاهای سنتی و چای های عربی استفاده می کند، کمبود شکر باعث افزایش قیمت آن شده است. 

بحران شکر آخرین نمونه از نشانه های وضع اقتصاد مصر در دوران عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور این کشور است. نتایج یک نظرسنجی ملی نشان داد سطح رضایت مردم مصر از عبدالفتاح سیسی در ماه اکتبر با 14 درصد کاهش در مقایسه با ماه اوت به 68 درصد سقوط کرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.