سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر گذرگاه رفح را باز می کند

منابع فلسطینی اعلام کردند مصر گذرگاه رفح را برای مدت های طولانی تر و ترددهای تجاری باز می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روسیا الیوم؛ منابع فلسطینی اعلام کردند مصر مجموعه تسهیلاتی را در نوار غزه ارائه می دهد که شامل باز شدن گذرگاه رفح برای مدت های طولانی تر و ترددهای تجاری است.

سائد السویرکی خبرنگار این شبکه در نوار غزه گفت: مصر پس از اختلافات با فلسطینی ها در نوار غزه روابط خود را با این منطقه محدود کرد و نمایندگی خود را در نوار غزه تعطیل کرد و گذرگاه رفح را به جز در موارد محدود بشردوستانه بست و روابطش با حماس متشنج شد. اما اکنون زمان بستن این صفحه رسیده است.

موضوع کنفرانس عین السخنه در محافل سیاسی بحث های بسیاری را به وجود آورده است.
این کنفرانس قرار است زمینه دیدارهای بسیاری را در قاهره فراهم کند و از صدها بازرگان و سرمایه گذار و روزنامه نگار و هنرمند فلسطینی برای شرکت در آن دعوت شود.

خبرنگار روسیا الیوم افزود: اکنون در چارچوب تسهیلاتی که قاهره قرار است به نوار غزه دهد سخنانی از مبادلات تجاری رسمی نیز به میان می آید که می تواند آغازگر مرحله جدیدی برای کاستن از شدت فجایع ناشی از محاصره در نوار غزه باشد.

صالح زیدان عضو دفتر سیاسی جبهه دمکراتیک در این باره گفت: بازگشائی گذرگاه تجاری رفح براساس نظر کارشناسان فلسطینی و غیر فلسطینی برای مصر چهار میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

خبرنگار این شبکه افزود: تغییر روابط مصر با غزه به معنای تغییر روابط با جنبش حماس نیست. حماس از سال 2007 تاکنون نوار غزه را تحت کنترل دارد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.