سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینوتک راه کسب مجوز را زیر چاقوی اطلاعات می‌برد/ لزوم نگاه بین‌المللی در حوزه سلامت

رییس انجمن تجهیزات پزشکی اینوتک را رویدادی منحصر به فرد و مسیری برای معرفی روش‌های کسب مجوز به فن‌آوران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زهرا محمدی رییس انجمن تجهیزات پزشکی در نشست خبری دومین رویداد ملی اینوتک سلامت بیان کرد: شروع این رویداد منحصر به فرد توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود و بحث ایده پردازی، نوآوری، توانمند سازی و کار گروهی زیرساخت‌های این حرکت را شامل می‌شود. یکی از رئوس تاثیرگذار در موضوع سلامت تجهیزات پزشکی بوده که امسال به طور ویژه یکی از پنل‌های رویداد اینوتک را به خود اختصاص داده است. 

وی تصریح کرد: حرکت‌های تصمیم سازانه در حوزه سلامت باید با توجه به نگاه بین‌المللی انجام شود. جهت گیری دانشگاه‌ها روی ایده های نوآورانه با نگرش الویت‌دار ایجاد مقالات علمی و ISI می‌تواند کمک کننده باشد. 

رییس انجمن تجهیزات پزشکی افزود: اگر در سطح آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی به سمت تولید مقالات پیش برویم موجب فخر علمی می‌شود. البته صرفا ایجاد مقالات نباید هدف باشد چرا که تولید ثروت از علم ورود به عرصه‌هایی که موجب توانمندسازی اقتصادی ما می‌شود از اهمیت بیشتری برخوردار است. ورود از فضای ملی به بین‌المللی موجب رفع نیازهای  آحاد جامعه می‌شود. البته نگاه بین‌المللی قدرت لابی‌گری را افزایش می‌دهد. 

محمدی با اشاره به نقش تحصیلات تکمیلی در تولید محصول بیان کرد:‌اگر محصول خارج از حوزه سلامت باشد زودتر وارد بازار می‌شود اما محصولات در حوزه سلامت فرآیندهای پیچیده و طولانی‌تری را پیش رو دارند، اینوتک در پنل تجهیزات این مقوله را زیر چاقوی جراحی اطلاعات می‌آورد. دانشجویان، فارغ التحصیلان و علاقمندان به تولید نوآورانه جذب و کسب مجوز را فرا می‌گیرند. 

وی اظهار داشت: تولید کننده باید بداند محصول ساخته شده نیاز به چه استانداردهایی از وزارت بهداشت دارد از طرفی اینوتک بحث‌های تخصصی را رتبه بندی کرده و تجارب تولید کنندگان موفقی که به صادر کننده تبدیل شدند را در اختیار فن‌آوران نوپا می‌گذارد. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.