سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز نگرانی رهبری از منابع طرح تحول/ عوارض 11 میلیاردی ساخت یک بیمارستان در شهر قم

وزیربهداشت و درمان گفت: شهرداری با وزارت بهداشت همکاری نمی‌کند و برای ساخت یک بیمارستان مالیات یازده میلیاردی طلب کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم بازدید از مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه افراد خیر ریشه انقلاب هستند، گفت: من به حضور در این مجمع افتخار می کنم، زیرا افرادی را می‌بینم که هنوز مسیرشان از انقلاب دور نشده است و کار خیر در کشور سبب عزت نفس و موتور محرکه کارهای انسان‌ دوستانه است.

وی بیان کرد: متأسفانه جامعه ما بیماری‌های زیادی از جمله مسائل اخلاقی دارد و این مهمترین خطر برای کشور محسوب می‌شود به طوری که حضرت رسول (ص) به خاطر اخلاق مبعوث شدند و در همین راستا رذایل اخلاقی را از بین بردند.

هاشمی تصریح کرد: امام بزرگوار به خاطر اخلاق خوب و تقوایش مردم زیادی در صحنه شاهنشاهی جذب ایشان شدند و انقلاب اسلامی را رقم زدند و وجود امام (ره) محبت الهی بعد از قرن‌ها به مردم کشورمان بود.

وی ادامه داد: امروزه جنبه اخلاق کمرنگ شده و به جایش دروغ، تهمت، غیبت و افشاگری که جزء دین نیست روز به روز در حال افزایش است و این مسئله متأسفانه در افرادی دیده می‌شود که سطحی‌نگر هستند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه من از اظهارنظرهای رسانه‌های بیگانه انتظاری ندارم، افزود: من احساس می‌کنم دیگر نیازی به رسانه‌های بیگانه در کشور نیست، زیرا یکسری از افراد مطالبی را به اسم افشاگری در فضای جامعه پخش می‌کنند که کار رسانه‌های بیگانه را در این زمینه آسان کرده‌اند.

وی اظهار داشت: اگر محور را انسان بدانیم و در این راستا قدم‌های مؤثری برای آموزش سطح زندگی اسلامی برداریم، می‌توانیم در حوزه سلامت نیز مؤثر عمل کنیم.

هاشمی با اشاره به کمک 4 هزار میلیاردی خیرین در حوزه سلامت بیان کرد: با این کار نسل بعدی‌ این افراد بیمه می‌ شود که در اجتماع حس نودوستی، و مهربانی را تقویت می‌کنند و سبب اجرای دستورات دین می‌شوند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئولیت مراقبت از سلامت مردم را دارد، تصریح کرد: طرح تحول سلامت با همه زحمتی که برای همکاران در پی داشت جهت‌گیری‌اش کمک به مردم مستضعف، کاهش هزینه‌ها و افزایش دسترسی مردم به پزشکان بود که رهبری معظم از وجود منابع ناپایدار این طرح بزرگ همیشه ابراز نگرانی می‌فرمودند.

وزیر بهداشت گفت:من امیدوارم حاشیه‌سازی و کارهای سیاسی از حوزه سلامت مردم کنار کشیده شود زیرا سلامت شوخی‌بردار و سیاسی نیست.

وی با بیان اینکه اگر مردم بچه بیمارشان روی دستشان بماند عواقب بدی بر جامعه دارد، افزود: متأسفانه امروزه با ابلاغیه‌های رهبری در حوزه سلامت فاصله زیادی داریم و رتبه ما در بین کشور‌های دنیا در حال حاضر 153 است و باید به تولید ناخالص 50 درصد برسیم.

هاشمی در مورد اینکه برخی از افراد طرح تحول سلامت را پولدار شدن پزشکان می‌دانند، اظهار کرد: در طرح تحول سلامت پزشکان و پرستاران 19 درصد از منابع را به خود اختصاص می‌دهند و برای اولین بار بیمارستان‌های دارای 100 تخت‌خوابی از ورشکستگی نجات پیدا کردند و تراز منفی بیمارستان‌ها مثبت شد.

وی ادامه داد: بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها مبلغی در حدود 10 هزار میلیارد تومان است و مراکز دارویی و تجهیزات پزشکی بیش از یک سال است که پولشان را دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه کشور 40 میلیارد تومان از بیمارستان‌ها طلبکاراند بیان کرد: جامعه پزشکان سرمایه‌های اجتماعی کشور محسوب می‌شوند اما متأسفانه کار به یکسری افراد جوان و جویای نام افتاده که به خوبی از عهده مسائل برنمی‌آیند.

هاشمی ادامه داد: اگر پروژه‌های عمرانی کشور بودجه به آن‌ها نرسد تعطیل می‌شود و این مسئله درمان بیمارستان‌ها کاملا فرق می‌کند زیرا درب بیمارستان را نمی‌شود بست و متأسفانه باید بگویم که بدهکار‌های از همه طلبکارتر هستند.

وی ابراز داشت: طرح تحول متعلق به نظام است و تنها طرحی بوده که همه جماعت کشور استانداران، و جریانات سیاسی، اصولگران، پایداری و غیرپایداری از آن‌ها حمایت کرده‌اند و بنابر گفته فرمانداران سراسر کشور در اجرای این طرح 60 درصد مراجعات کاهش یافته است.

هاشمی ادامه داد: برای اجرای این طرح دولت تصمیم خوبی گرفت اما جابه‌جایی اولویت‌ها و کاهش حساسیت‌ها قرار شد که این طرح با مشکلاتی روبه‌رو شود.

وی ابراز داشت: ما 6 هزار پروژه مشترک در فضایی به مساحت 2 میلیون متر مربع با مجمع خیرین سلامت داریم و من امیدوارم این پروژه درزمان مقرر به بهره‌برداری برسد زیرا این کار باعث ترویج دین در جامعه شده و فرهنگ کار خیر را نشر می‌دهد.

هاشمی با بیان اینکه در زمانی که من از آیت بهجت عمل می‌کردم ایشان دادن صدقه زیاد را به من امر کردند در حوزه سلامت ما می‌توانیم افراد زیادی را جذب کنیم در کار خیر سبب می‌شود فطرت‌های خاموش بیدار شود.

وی یادآور شد: وقتی شهرداری شهری را توسعه می‌دهد باید به فکر بیمارستان پلیس و مدرسه باشد اما متأسفانه در بعضی شهر‌ها شهرداری زمین‌های متعلق را به وزارت بهداشت را تغییر کاربری داده است.

هاشمی ادامه داد: برای ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی در شهر مقدس قم شهرداری عوارض 11 میلیارد تومانی را از ما طلب کرده است که ما با مراجعه به نماینده قم و مراجع تازه‌ای نداشته است و این مسئله می تواند سلامت مردم را به خطر اندازد.

وی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان کشور 900 عدد است و سالی 20 بیمارستان به این مجموعه اضافه می‌شود افزود: تسهیلاتی که برای ساخت بیمارستان داده می‌شود یکسان بوده و متأسفانه سازمان‌های ذیربط هیچ فرقی بین بنگاه‌های اقتصادی و سلامت مردم نمی‌گذارند.

وی گفت: کارهای خیر نباید به هیچ وجه دولتی شود و هر پروژه‌ای که هر خیری آن را درست می‌کند بهتر است خود آن را به بهره‌برداری برساند.

اجرای بیش از 700 پروژه در سال گذشته بوسیله خیرین مجمع سلامت کشور
در ادامه مراسم نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: این نهاد 240 شعبه در سراسر کشور دارد و استقبال مردم از این کارها بی‌نظیر است و به همین دلیل هزینه‌های ما در سراسر کشور کاهش یافته است.

وی بیان کرد: افراد خیر 4 هزار میلیاد تومان پول به این مجمع کمک کرده که نتیجه‌ای اش بیش از 7 میلیارد تومان بود که با این پول ما با مشارکت یکی از بانک‌ها در ارز 6 ماه دو خوابگاه دخترانه و پسرانه با کمترین هزینه و با نظارت دانشگاه ساختیم.

نیری ادامه داد: 73 هزار خیر و مجموعه خیریه در عضویت ما قرار دارند و در انجام پروژه‌های حوزه سلامت اولویت‌بندی‌ها را وزارت بهداشت تعیین می‌کند.

وی یادآور شد: در سال 94، 800 میلیارد تومان عملکرد مجمع بود که ما با این پول 772 پروژه در زمینی به مساحت 812 هزار متر مربع را اجرا کردیم.

نیری عنوان کرد: شناسایی افراد مؤثر در حوزه سرطان، کاشت حلزون با کمک بنیاد برکت راه‌های درمانی طب سنتی از جمله اقدامات این مجمع در بعد بهداشت سلامت است.

وی گفت: تعامل با نمایندگان مجلس و به خصوص روش کمیسیون بهداشت و درمان اثرات خوبی برای این مجمع در حوزه سلامت داشت و ما از شما تقاضا دارم که مما را در برنامه ششم فراموش نکنید.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.