سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیجانی در نطق میان‌دستور:

برجام را نه گوساله سامری می‌دانیم و نه همای سعادت/ نباید از مرگ تورمی اقتصاد به خودکشی رکودی روی بیاوریم

نماینده مردم تهران گفت: دولت باید رونق اقتصادی را از طریق تولید داخلی و پیشرفت علم و فناوری فراهم کند لذا نباید از ترس مرگ تورمی اقتصاد، به دامن خودکشی رکودی روی ببریم.

به گزارش خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران در صحن علنی مجلس اظهار داشت: ازآنجایی که به فرموده امام خمینی (ره)، مجلس در رأس امور و مرکز همه قدرت‌ها و قانون‌هاست و به فرموده رهبری عزیزمان خانه ملت محل امید مردم است بنابراین تا مجلس در جایگاه خود قرار نگیرد هیچ چیز در جایگاه خود قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: مجلس باید با قانون‌گذاری‌های درست و نظارت بر حسن اجرای قوانین هادی دولت و رافع مشکلات کشور باشد و در منافع ملی مانند برجام و مسائل منطقه‌ای باید صدای واحد از مجلس بیرون بیاید.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: در شرایط فعلی که آمریکا و غرب برای مسلمانان گرفتاری‌های فراوانی ایجاد کردند با این هدف که مانع اتحاد یک و نیم میلیارد مسلمان شوند و به طراحی حضور سخت افزاری و نرم افزاری در غرب آسیا دست زدند که بتوانند سلطه خود را حفظ کنند و از طرفی با طراحی داعش و تجهیز آن با پول مردم مظلوم مسلمان منطقه و بدست حکومت‌های جاعل منطقه سودای از نیل تا فرات را دنبال می‌کنند و بر آنند تا از الگو شدن ایران و دیگر مسلمانان جلوگیری کنند لذا برماست که به فرموده امام هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا بکوبیم.

علیجانی اضافه کرد: به کشورهای مطیع منطقه به ویژه آل سعود اخطار می‌دهیم از کودک‌کشی در یمن و حمایت از داعش دست بردارند وگرنه به زودی سرنوشتی چون صدام حسین پیدا خواهد کرد.

وی ضمن تشکر از نیروهای مسلح اظهار داشت: نیروهای مسلح با حضور هوشمندانه و شجاعانه و کمک‌های مستشاری خود آمریکا و هم‌دستانش را ناکام گذاشتند و از طرفی این اقتدار و صلابت باعث شده که سربازان عرصه دیپلماسی ما دست بالا در مذاکرات برجام داشته باشند و نگذارند آمریکا به بهانه دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای موجب انسداد شریان‌های اقتصادی ایران شود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: ضمن تشکر از دولت محترم که در شرایط پیچیده امروز کشور را اداره کردند نکاتی را از سر دلسوزی و تذکر عرض خواهم کرد از جمله آنکه دولت تلاش کند تا از ریل سیاست‌گذاری‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند به ویژه شعار سال خارج  نشود.

علیجانی تأکید کرد: دولت تلاش کند که تعالی و مقاوم‌سازی فرهنگ را همسنگ اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار دهد همچنین به عنوان نماینده ایران اسلامی اعلام می‌کنم که برجام را نه گوساله سامری می‌دانیم و نه همای سعادت.

وی افزود: دولت باید تلاش کند ضمن برخورد قاطع با بدعهدی‌های آمریکا، با رویکرد جهادی رونق اقتصادی را از طریق تولید داخلی و پیشرفت علم و فناوری فراهم کند و نباید از ترس مرگ تورمی اقتصاد به دامن خودکشی رکودی روی ببریم، باید جریان پولی و مالی کشور از انجماد نجات یابد و به سمت اقتصاد مبلغ برویم.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، علیجانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.