سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

فعالیت‌های فرهنگی در استان دو برابر شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: در سال های اخیر فعالیت‌های فرهنگی در استان دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ فاضل عبادی در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان با بیان اینکه با سعی و تلاش در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در همدان هستیم، اظهار کرد: امیدواریم این نمایشگاه مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: با وجود گسترش شگفت‌انگیز رسانه‌های مجازی نه تنها از اهمیت کتاب و مطالعه کاسته نشده، بلکه لزوم توجه به ژرفای دانش در مطالعه، مورد تأکید صاحبان دانش قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان محوری‌ترین راه را برای پیشرفت تمدن، کتاب و کتاب‌خوانی دانست و بیان کرد: عصر شکوفایی تمدن اسلامی ایرانی با ترویج دانش از طریق کتاب و رونق کتابخانه‌های متعدد در شهرها، و حتی روستاهای دور افتاده همراه است.

وی با بیان اینکه رسالت ما ایجاب می‌کند در عصر حاضر زمینه را برای گسترش کتاب‌خوانی در جامعه فراهم کنیم، افزود: امسال چهارمین نمایشگاه کتاب استانی در دولت یازدهم در استان همدان برگزار شد.

عبادی با بیان اینکه سال گذشته این نمایشگاه در بخش ویژه کودک و نوجوان برپا و امسال به صورت عمومی برگزار می‌شود، بیان کرد: مباحث فرهنگی و هنری مرتبط با کودکان در صدر اولویت‌های فرهنگی استان همدان قرار دارد.

وی با بیان اینکه علی‌رغم کمبود بودجه و اعتبارات تا حد یک چهارم نسبت به چند سال گذشته، فعالیت‌های فرهنگی استان دو برابر شده است، ادامه داد: در این مراسم از چندین نویسنده و ناشر تجلیل می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان در ادامه، برگزاری نمایشگاه کتاب را برای دانش‌پژوهان و اهل فرهنگ و ادب، فرصتی مغتنم دانست و اظهار کرد: یکی از تلاش‌های انجام شده در استان در بحث حوزه فرهنگ و کتاب، تدوین دانش‌نامه استان به عنوان یک زیر بنای جامع بود.

محمد ابراهیم الهی‌تبار با بیان این که برای تدوین دانشنامه استان همدان افراد صاحب نظر در حوزه کتاب وارد کار شدند، ادامه داد: تاکنون برای تدوین این دانشنامه قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ٤٠ عنوان از عناوین دانشنامه استان همدان آماده چاپ شده است، گفت: امسال با تخصیص اعتبار، دانشنامه جامعی در حوزه‌های مختلف به رشته تحریر درآمده و در اختیار اهل معرفت قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.