سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب سوسیال دموکرات آلمان:

اکثر آلمانی‌ها خواهان ریاست جمهوری اشتاین مایر هستند

معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان گفت که اشتاین مایر سیاستمداری است که اکثر آلمانی‌ها خواهان نائل شدن وی به مقام ریاست جمهوری هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ"، "اولاف شولتز"، معاون رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان به اتحادیه احزاب متحد مسیحی (احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) در این باره هشدار داد که به دلیل صرفا تاکتیک های حزبی از انتخاب اشتاین مایر به عنوان رئیس جمهور آِینده آلمان جلوگیری کنند.
 
وی تاکید کرد که از اتحادیه احزاب متحد مسیحی انتظار دارد که راه را برای ریاست جمهوری اشتاین مایر هموار کند.
 
به گفته معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان، اشتاین مایر سیاستمداری است که اکثر آلمانی ها خواهان نائل شدن وی به مقام ریاست جمهوری هستند. کسی که به دلیل تاکتیک های حزبی به این خواست مردم بی توجهی کند به اعتبار دموکراسی ما آسیب می رساند.
 
شولتز در عین حال اطمینان داد که از یک توافق با دولت ائتلافی برای نامزد مشترک برای ریاست جمهوری آینده کشورش همچنان حمایت می کند.
 
وی در عین حال روند سیاست های پشت پرده در این باره را رد کرده و گفت: تنها فردی به عنوان نامزد ریاست جمهوری برای ما مطرح خواهد بود که از احترام بالایی مانند وزیر امور خارجه فعلی ما (اشتاین مایر) برخوردار باشد. گزینه زیادی وجود ندارد.
 
این در حالی است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان این پیام را ارسال کرده است که اتحادیه احزاب متحد مسیحی از انتخاب وزیر امور خارجه برای این سمت حمایت نمی کند.
 
حدود پنج ماه است که "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور فعلی آلمان اعلام کرده است که برای دور بعد دیگر نمی خواهد در این سمت خود باقی بماند. اما اتحادیه احزاب متحد مسیحی هنوز هیچ نامزدی را برای جانشینی گاوک معرفی نکرده است. آنگلا مرکل، رئیس حزب دموکرات مسیحی و صدر اعظم آلمان حتی به صورت غیر مستقیم هم به این مسئله اشاره ای نکرده است.
 
زیگمار گابریل، رئیس حزب سوسیال دموکرت ومعاون مرکل آخر هفته گذشته فشارها بر اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این راستا را افزایش داده و برای اولین بار آشکارا از نامزدی اشتاین مایر برای جانشینی یوآخیم گاوک حمایت کرد.
 
وی در این باره گفت: مسئله انتخاب یک کاندید برای این سمت مطرح است که بتواند نماینده کشور ما باشد و چالش های زمان ما را بشناسد و پاسخی برای آن ها داشته باشد. حزب سوسیال دموکرات در حال حاضر یک نامزد با همه این شرایط دارد و آن فرانک والتر اشتاین مایر است.
 
گابریل در گفتگویی با نشریه بیلد آلمان گفت: تا به حال نه از طرف اتحادیه احزاب متحد مسیحی و نه از طرف احزاب دیگر پیشنهادی که نزدیک به اشتاین مایر باشد وجود نداشته است.
 
البته مرکل تا به حال این پیام را به حزب سوسیال دموکرات ارسال کرده است که اتحادیه احزاب متحد مسیحی از اشتاین مایر حمایت نخواهد کرد. مرکل با خشم قابل توجهی در حزب خود روبرو خواهد شد اگر با وجود قدرت اتحادیه یک سوسیال دموکرات با حمایت وی رئیس جمهور جدید آلمان شود.
 
احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات در این باره توافق کرده بودند که به دنبال یک نامزد مشترک برای جانشینی گاوک بگردند. اما تا به حال موفق به این انتخاب نشده اند.
 
منبع: تسنیم
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.