سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

مسی ها به دنبال فتح پرچم آبی

بعد از تقریبا سه سال دوری، تیم فوتبال مس کرمان دوباره به ورزشگاه آزادی تهران برمی‌گردد تا به یاد روزهای خوش حضور خود در رقابت‌های لیگ برتر، در این ورزشگاه با دیدار برابر استقلال در جام حذفی، تجدید خاطره کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دیداری که برای مس اصلا مسابقه‌ی جدیدی نیست و مسی‌های شهر کرمان بارها و بارها برابر آبی‌پوشان پایتخت به میدان رفتند و از هر بازی برای خود خاطره جدید ساختند... و دیدار روز دوشنبه دو تیم حداقل برای کرمانی‌ها می‌تواند خاطرات زیادی را در ذهن آن‌ها ورق بزند....

سال 78 اولین بازی تاریخ دو تیم
هنوز لیگ برتری متولد نشده بود و هنوز استقلال در لیگ دسته اول آزادگان و مس در لیگ دسته دوم کشور بود که اولین بازی تاریخ دو تیم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی کلید خورد...

در آذر ماه سال 78 بود که دو تیم در چارچوب رقابت‌های جام حذفی که در آن سال‌ها به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد، به مصاف هم رفتند که در آن سال‌ها استقلال تیم کمتر شناخته شده‌ی مس را در کرمان و در ورزشگاه سلیمی‌کیا با سه گل شکست داد و در بازی برگشت نیز در تهران و در ورزشگاه تختی با 5 گل برد تا مس به صرف بازی برابر استقلال در آن سال‌ها شادمان باشد!

سال 85 اولین مصاف لیگ برتری دو تیم
با صعود مس به لیگ برتر، بازی‌های دو تیم وارد فاز جدیدی شد... شهریور سال 85 بود که مس کرمان در اولین بازی تاریخ باشگاه خود که در کرمان میزبان بود، آماده پذیرایی برابر استقلال تهران می‌شد... بازی که در ورزشگاه سلیمی‌کیا برگزار شد و علی انصاریان از روی نقطه پنالتی گل پیروزی آبی‌ها را زد و آلوز برزیلی پنالتی مسی‌ها را از دست داد تا مس بازنده بازی شود.

در بازی برگشت نیز که اولین بازی تاریخ باشگاه مس در ورزشگاه آزادی و در چارچوب بازی‌های لیگ برتر بود، مسی‌ها موفق شدند استقلال را در تهران بدون گل متوقف کنند تا خاطرات خود را از این ورزشگاه شیرین آغاز کنند.

سال 86 مشت‌های گره کرده قلعه‌نویی
در سال 86 بازی رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی برگزار شد و مس با گل زالترون از میزبان خود که ناصر حجازی را روی نیمکت داشت پیش افتاد. در این بازی مهدی رحمتی که در درون دروازه مس و برابر استقلال کوه انگیزه بود یک پنالتی را از میثم منیعی می‌گیرد اما در نهایت با گل حمید شفیعی برای استقلال بازی مساوی می‌شود.

در بازی برگشت امیر قلعه‌نویی روی نیمکت مس نشسته است و این بار او برابر استقلال کوه انگیزه است...مس با گل ابراهیمی برای اولین بار موفق می‌شود در تاریخ باشگاه خود استقلال را شکست دهد تا مشت‌های گره کرده قلعه‌نویی در پایانی این بازی برای شادمانی پیروزی برابر آبی‌ها حسابی تاریخی شود.

سال 87 آغاز گلزنی برهانی به همشهری‌های خود
در بازی رفت لیگ 87 استقلال در اوج بحران به کرمان می‌اید و تک گل فرازد حسین‌خانی سبب می‌شود که کرمانی‌ها بازهم استقلال را در کرمان شکست دهند. اما در بازی برگشت استقلال اوج گرفته در آخرین دقایق بازی با گل‌های آرش برهانی به پیروزی دو بر یک می‌رسد تا روند گلزنی‌ها و شادی‌های برهانی کرمانی برابر همشهریانش در این بازی آغاز شود. لوسیانو ادینهو نیز در این بازی بود که باگلزنی‌اش برای مس به استقلال ثابت کرد یک بازیکن قابل احترام خارجی در فوتبال ایران است.

سال 88 سال ناکامی مس برابر استقلال
در سالی که مس سال کابوس‌باری را در لیگ برتر تجربه می‌کرد، هر دو بازی رفت و برگشت خود را به استقلال باخت. مس در کرمان با نتیجه‌ی دو بر یک بازی را به استقلال باخت که گلزنی برهانی به مس و شادی عجیبش که با اعتراض شدید هواداران مس همراه شد نکته برجسته آن بازی بود. ضمن اینکه این باخت رکورد دو فصل نباختن مس به هیچ تیمی در کرمان را شکست.
در بازی برگشت هم مس به راحتی تمام دو بر صفر در آزادی به استقلال باخت تا بدترین فصل ممکن خود را برابر آبی‌های پایتخت داشته باشد.

سال 89 مساوی صمد و استقلال
در سالی که صمد مرفاوی از نیمکت استقلال به نیمکت مس مهاجرت کرده بود، بازی برابر استقلال را به خوبی بلد بود و همین سبب شد که دو نتیجه‌ی مساوی برای این بازی ثبت شود... در بازی رفت در کرمان استقلال خوش‌شانس بود که در کرمان با گل حسن‌زاده به مس نباخت و با گل شریفات بازی را مساوی کرد.

در بازی برگشت هم در ورزشگاه آزادی که استقلال نیاز حیاتی به سه امتیاز بازی با مس داشت، هرچه زد به در بسته خورد تا بازی با تساوی بدون گل تمام شود.

سال 90 سرانجام فتح آزادی برابر استقلال
در بازی رفت دو تیم که در کرمان برگزار شد، استقلال تهران با گلزنی فرهاد مجیدی دو بر یک مس را در کرمان شکست داد تا این بار با این شکست مرفاوی به اخراج از مس نزدیک شود.

اما حکایت بازی برگشت متفاوت بود و مس با هدایت بلاژویچ در ورزشگاه آزادی دست به کار بزرگی زد و سرانجام در ورزشگاه آزادی استقلال را با تک گل احمد حسن‌زاده شکست داد تا فتح ورزشگاه آزادی برابر استقلال رقم بخورد.

سال 91 انتقام گیری استقلال
در سال 91 بازی رفت دو تیم در کرمان با تساوی بدون گل تمام شد اما در بازی برگشت استقلال بازهم با گل‌های برهانی بود که موفق شد انتقام باخت فصل قبل خود را بگیرد و تک گل مصطفی شجاعی چاره‌ساز گرفتن امتیاز برای مس در تهران نشد.

سال 92 حذف استقلال توسط مس در نیمه‌نهایی حذفی
در فصلی که سرانجام فصل شوم مسی‌ها شد و آن‌ها به لیگ یک سقوط کردند، مس حسابی گربه سیاه استقلالی‌ها شد و این بار دو تیم به جای دو بازی، سه بار برابر هم به میدان رفتند... در بازی رفت دو تیم که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تلاش دو تیم به تساوی بدون گل رسید تا در یک غروب غم‌انگیز فرهاد مجیدی نیز در این بازی برای همیشه از فوتبال خداحافظی کند...

در بازی برگشت هم استقلال از پس تیم بحران زده‌ی مس برنیامد و گل ادینهو برای مس گل قاضی در استقلال را جبران کرد تا بازی با تساوی به پایان برسد.

اما این دو تیم در یک بازی تاریخی برای کرمانی‌ها، در این سال در نیمه‌نهایی جام حذفی و در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که دو گل ادینهو در یک روز برفی ورزشگاه آزادی، مسی‌ها را در جام حذفی به سمت فینال سر داد تا مسی‌ها حالا که قرار است در جام حذفی و برابر استقلال به میدان بروند، با این بازی یک خاطره‌ی بسیار شیرین را مرور کرده باشند.

استقلال 8 بر 4 از مس پیش است
در تاریخ بازی‌های دو تیم در مسابقات مختلف، 19 بازی انجام شده است که سهم پیروزی‌های استقلال 8 برد و سهم بردهای مس 4 بازی بوده است و 7 بازی دو تیم نیز به تساوی کشیده شده است... بازی روز دوشنبه قطعا به برد یکی از دو تیم حکم خواهد داد و بعد از چند سال بر پرونده‌ی بازی دو تیم برگ جدیدی اضافه خواهد کرد.

گزارش از سجاد موحدی

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.