سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

توسعه کشاورزی به جای سرمایه گذاری در حوزه زمین و ساخت ساز

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هزینه چند ده هزار میلیارد تومان سرمایه درحوزه زمین و ساخت و ساز می‌توانست در راستای توسعه کشاورزی و دامداری شهرستان‌ها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مجتبی مزرعی افزود: بخش کشاورزی کشوردر مقاطع مختلف به جای اینکه در مسیر توسعه، رشد صعودی ومنطقی داشته باشد، دچار یک منحنی سینوسی شده است.

وی با بیان اینکه سهم آب بخش کشاورزی از اعتبارات خراسان رضوی کمتر از یک درصد است، اظهار داشت: این که کشاورزان آب را هدر می‌دهند صحیح نیست؛ در واقع مصرف آب در حوزه کشاورزی به سبب نداشتن تکنولوژی و سرمایه گذاری لازم، زیاد است.

مزوعی ادامه داد: امروز توسعه کشت گلخانه‌ای یک ضرورت اجنتناب ناپذیر است و تولید سبزی و صیفی‌جات در فضای آزاد دیگر منطقی نیست چرا که در کشت گلخانه‌ای بدون کاهش میزان تولید تا یک بیستم قابلیت صرفه جویی در مصرف آب وجود دارد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: توسعه تکنولوژی در بخش کشاورزی نیازمند یک عزم ملی است.

وی گفت: 33.4 درصد از اعتبارات عمرانی استان به تامین و انتقال آب شرب اختصاص یافته که مختص حوزه‌های مسکونی است و از این میزان نیز 70 درصد آن در مشهد صرف شده؛ به عبارتی بیش از 30 درصد اعتبارات به بخشی اختصاص دارد که کمتر از 5 درصد آب استان را شامل می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: در برنامه پنجم توسعه کل اعتباراتی که بخش کشاورزی اختصاص یافته 6.8 درصد است که شامل کشاورزی، منابع طبیعی، آبخیزداری، دامپروری و غیره می‌شود.

انتهای پیام//ف.ض

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.