سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بانوان کاشانی از مبلغات دینی"در محضر نور" تجلیل کردند

مبلغان پیشکسوت کاشانی به همت مشاور «امور بانوان و خانواده» نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در همایشی با عنوان " در محضر نور"تجلیل شدند.

مشاور «امور بانوان و خانواده» نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه برگزاری این همایش در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: 20 نفر از بانوان مبلغه پیشکسوت کاشان علاوه بر گرامیداشت یاد و خاطره مبلغه نامدار مرحومه سرکار خانم حاج بابایی در این همایش از طرف امور بانوان نماینده تجلیل می‌شوند.

فهمیه نصیری،با تاکید بر استقبال پرشور اقشار مختلف بانوان کاشانی به‌ویژه جوانان و اهمیت آنها به جایگاه تبلیغ دینی در این همایش گفت:تقاضای ارائه طرح و ایده‌های ناب جوانان و فرهیختگان برای تدوین سند چشم انداز بانوان منطقه یکی از موضوعات این همایش است.

وی، تصریح کرد: تجلیل از مبلغه‌های دینی پیشکسوت زهرا اصیلی والده شهید فرگاه، مهجبین سادات واجدی والده شهید یزدانی، عصمت کاشانی، صدیقه فتوت، معصومه بدیعی، صدیقه ابریشم باف، فاطمه مظاهری، صدیقه سوهان گیر، فاطمه پیمان فر، منیره ملکوتی شاد، مهدوی نژاد، علائیان، انسیه منصوری،صدیقه سلحشور، خانم عینکی، فنائی، باغشیخی، سربلوکی، پیران کاشانی بخش اصلی این همایش است.

به‌گفته‌وی، زندگی‌نامه و مختصری از فعالیتهای این مبلغات در در شماره این هفته هفته‌نامه سراج کاشان چاپ می‌شود.

این بانوی جوان مبلغه کاشانی، در ادامه با اشاره به روشهای مختلف در تبلیغ دینی گفت:تبلیغ بر اساس آیات و روایات ،مستند بر فقه شیعی، مبتنی بر واقعیات و حقایق و نه بر مبنای خرافات، به دور از انحرافات و با نیت خالصانه و روحیه جهادی و انقلابی از ویژگیهای تبلیغ سازنده است.

نصیری،با تاکید بر اینکه بانوان مبلغه از قدیم‌الایام در منطقه کاشان با اخلاص تمام و کمترین امکانات و بی هیچ چشم داشتی به کار فرهنگی و ترویج معارف دینی همت گماشتند گفت: تا کنون در تقدیر از این بزرگواران اجحاف شده بود که این همایش در این‌راستا و تجلیل از زحمات آنها و ترغیب بانوان مبلغه جوان به استمرار فعالیت‌های فرهنگی مذهبی برگزارشد.

به‌گفته‌وی، شاخصه دارالمومنینی برای منطقه کاشان نشان دهنده پیوند عمیق مردم این منطقه با علما و فرهیختگان فرهنگی است.

نصیری، تبلیغ دینی را کاری عظیم و سازنده دانست و گفت:تمام بانوان مبلغه نماینده امور بانوان آقای ساداتی نژاد هستند و حلقه ارتباطی ایشان با مردم هستند.

شایان ذکر است:همایش تجلیل از بانوان مبلغه پیشکسوت با عنوان" در محضر نور"همزمان با شهادت امام سجاد علیه السلام عصر روز پنجشنبه 6 آبان 95 در یکی از تالارهای پذیرایی کاشان برگزارشد.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.