سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش چراغ راه مفاهیم مرتبط با دفاع و امنیت کشور

مدير كل آموزش و پرورش تهران گفت: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم کشور در جهت صیانت از پدافند غیرعامل همه اقدامات خود را در جهت تدابیر امنیتی مجهز می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کمره ای مدير كل آموزش و پرورش تهران در رزمايش دانش آموزي پدافند غيرعامل و بزرگداشت روز دانش آموز، صبح امروز در مدرسه متوسطه شهيد نورعلي اظهار داشت: این همایش باشکوه با مشارکت ارگان هاي سپاه حضرت رسول، قرارگاه ثارالله، بسيج دانش آموزي، نيروي زميني ارتش، هلال احمر و آتش نشاني، مدیریت بحران شهرداری، نیروی انتظامی،پلیس راهور، نیروی زمینی ارتش بر پاشده است.

وي بیان کرد: آموزش و پرورش يكي از مهمترين مخاطب های سازمان پدافند غيرعامل است که نقش آن در مصون سازي و فرهنگ سازي بسیار حائز اهمیت است.

مدير كل آموزش و پرورش تهران عنوان کرد: همواره پدافند غیر عامل یا دفاع نظامی همزاد انسان بوده زیرا تهدید همیشه همراه بشر بوده است.

کمره ای بیان کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه مهم کشور در جهت صیانت از پدافند غیرعامل همه اقدامات خود را در جهت تدابیر امنیتی مجهز می کند که با سایر دستگاه ها تفاوتی نداشته باشد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ ساز و تبیین کننده مفاهیم دفاعی در موضوع پدافند غیرعامل حائز اهمیت است.

مدير كل آموزش و پرورش تهران اظهار داشت: آموزش پرورش با تبیین مفاهیم امنیت، گفتمان پدافند غیرعامل را در جامعه شکل می دهد که به دو شکل شناسایی توانمندی دانش آموزان و تلاش در جهت شناسایی ضعف دشمن برای مقابله با آن به تقویت باورها اقدام می کند. 

کمره ای بیان کرد: دفاع غیرعامل امری متغیر و پویا است، لذا جامعه باید به معرفتی عمیق و کشفی فعالانه در موضوع پدافند غیرعامل دست یابد که بهترین بستر برای تقویت و شکل دهی آن آموزش و پرورش است.

وی افزود: آموزش و پرورش تلاش می کند تا باور دانش آموزان را در موضوع دفاع و امنیت جامعه در زمینه نطامی شکل دهد.

مدير كل آموزش و پرورش تهران عنوان کرد: آموزش و پرورش روشن کننده مفاهيم مرتبط با دفاع و امنيت است که با افزايش خودباوري دانش آموزان و شناسايي ضعف و قدرت دشمن از طريق شناخت تهديدات، جريان سازي، مصون سازي و تكرار در ميان دانش آموزان و توانمدسازی آنها در حوزه پدافند غیرعامل تلاش می کند که در واقع مقدمه گفتمان است.

کمره ای بیان کرد: آموزش و پروش مهم ترین نهاد برای آموزش دانش آموزان است که امیدواریم مفهوم امنیت در آحاد جامعه قدرت بگیرد، زیرا معتقدیم با بالا رفتن احساس امنیت در جامعه توانایی خود را در مقابل همه تهدیدات افزایش دهیم. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.