سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

کاهش 12 درصدي فوتی ها در جاده‌هاي کرمان

رئيس پليس راه شمال استان کرمان گفت: در 6 ماه اول سال جاري 351 نفر بر اثر حوادث رانندگي در جاده‌هاي استان کرمان جان خود را از دست داده‌‌اند که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 12 درصدي را نشان مي‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ يوسف نجفي امروز در جمع خبرنگاران با تشريح عملکرد 6 ماه اول سال جاري پليس راه استان کرمان افزود : تعداد مجروحان حوادث رانندگي جاده‌هاي استان کرمان در 6 ماه اول سال 2 هزار و 133 نفر بوده که در مدت مشابه سال قبل 2 هزار و 170 نفر است و نشان از کاهش ‌دو درصدي دارد.

وي افزود: در 6 ماه اول سال جاري 351 نفر بر اثر حوادث رانندگي در جاده‌هاي استان کرمان جان خود را از دست داده‌اند که در مدت مشابه سال قبل اين تعداد جان باخته در حوادث رانندگي جاده‌هاي استان 399 نفر بود و نشان از کاهش 12 درصدي در نيمه اول سال جاري دارد.

سرهنگ نجفي با اشاره به اينکه ريشه اصلي حوادث سرعت غيرمجاز وسايل نقليه است، خاطرنشان کرد: 230 فقره تصادف منجر به فوت‌ و هزار و 297 فقره تصادف منجر به مجروح شدن شده است.
وی زمان وقوع عمده حوادث را پايان هفته و روزهاي تعطيل دانست و تصریح کرد : 48 درصد حوادث به علت واژگوني، 62 درصد حوادث در محورهاي بين شهري، 38 درصد در محورهاي روستايي، 49 درصد حوادث مربوط به وسايل نقليه سواري، 30 درصد حوادث مربوط به موتورسيکلت‌ها، 12 درصد مربوط به وانت بارها و هشت درصد مربوط کاميون‌ها است.

نجفي 50 درصد تصادفات را به علت عدم توجه به جلو و خستگي و خواب آلودگي عنوان کرد و گفت : بيشترين وقوع تصادفات در ساعات 16 تا 24 رخ مي‌دهد زيرا افزايش حجم تردد و محدوديت ديد در اين ساعات افزايش مي‌يابد و بايد بگويم سرعت در بيشتر حوادث نقش دارد.

رئيس پليس راه شمال استان کرمان افزود : محورهاي کرمان - بم، انار -رفسنجان، کرمان - سيرجان، جيرفت - کهنوج، کرمان - رفسنجان به ترتيب پرحادثه‌ترين محورهاي استان کرمان هستند.

وي خاطر نشان کرد : در 6 ماه اول سال جاري 242 هزار و 375 ‌سرعت غيرمجاز اعمال قانون شده و اين آمار جدا از آمارهايي است که توسط دوربين‌هاي ثابت در جاده ها ثبت مي‌شوند.

سرهنگ نجفي تصریح کرد : همچنين 8 هزار و 79 مورد در مورد سبقت غيرمجاز، 4 هزار و 844 مورد در استفاده از تلفن همراه حين رانندگي، هزار و 844 مورد در عدم بارگيري و مهار محموله و 95 هزار و 800 مورد در استفاده نکردن از کمربند ايمني اعمال قانون شده‌اند.

انتهای پیام/ ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.