سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان؛

اعتیاد نیمی از معتادان کشور به چند ماده مخدر

بیش از نیمی از معتادین کشور همزمان به چند ماده مخدر اعتیاد دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در پژوهشی که اخیرا تکمیل شده است، 58 درصد از معتادین کشور هم زمان به 2 تا پنج ماده مخدر اعتیاد دارند.

 حمید صرامی افزود: مصرف چندگانه مواد مخدر خطرات زیادی را متوجه معتادین کرده و در بخش درمان نیز اختلاب ایجاد می کند.

وی ادامه داد: ضروری است کارشناسانی که در حوزه خصوصی و غیرخصوصی ترک اعتیاد فعالیت دارند، نسبت به آشنا کردن معتادان با خطرات مصرف چند گانه مخدر توجه کنند.

وی به  به اعتیاد زنان و دختران دانشجو  اشاره و بیان کرد: باورهای غلط در دختران دانشجو به گونه ای است که گرایش برخی آنها را به داروهای روانگردان سبب شده است، برخی از بانوان نیز در آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، بر اساس همین باورهای غلط به سمت استفاده از مواد مخدر رفته اند.
وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که شانس ابتلا به مصرف مواد مخدر در زنان با اختلال خلق چهار برابر بیشتراز سایر زنان است، همچنین احتمال ابتلای دختران دارای اختلال و اضطراب 2.2 درصد بیش از سایر زنان است.

صرامی اضافه کرد:  بررسی ها نشان می دهد که 23.6  درصد جمعیت 15 تا 64 سال زنان و مردان دارای اختلالات روان هستند که سهم بانوان بیشتر است و می‌طلبد توجه بیشتری به آنها شود.

این مسئول ادامه داد: غفلت از اعتیاد زنان در سنوات گذشته و غفلت از حوزه اختلالات روان دختران و زنان، زمینه را در حوزه اعتیاد زنان پیچیده تر کرده است.

وی گفت: با اقداماتی که انجام شده اکنون شرایطمان در آرایشگاه های زنانه بهتره شده و نباید این اقدامات متوقف شود بلکه باید این سطح مداخلات استمرار پیدا کند.

مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنانش گفت: در آخرین بررسی ما مشخص شد که 90 درصد مردم کشور، نخستین آسیب اجتماعی را اعتیاد می دانند.

انتهای پیام/گ
برچسب ها: اعتیاد ، معتادان ، چندماده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.