سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

آغاز مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید برای 8 هزار دانش‌آموز نهاوندی

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از آغاز مرحله نخست طرح وارنیش فلوراید برای هشت هزار دانش‌آموز نهاوندی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مومنعلی دارابی با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان راحت‌تر از درمان آن است، گفت: به‌منظور فرهنگسازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و دندان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان زیر ۱۲ سال در اجرای طرح‌های اداره سلامت دهان و دندان؛ مرحله نخست طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به‌طور جامع و گسترده در مدارس ابتدایی تحت پوشش شهرستان نهاوند آغاز شد.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان نهاوند، گفت: به‌منظور انجام هرچه بهتر این اقدام، کارشناسان شبکه بهداشت و درمان نهاوند با حضور در مدارس نسبت به ارائه آموزش‌های نگهداری از دندان به دانش‎آموزان اقدام می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نهاوند با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زیر ۱۲ سال شهرستان نهاوند در دو مرحله عمل وارنیش فلوراید را انجام داده‌اند، گفت: مرحله نخست این طرح در شهرستان نهاوند برای ۸ هزار دانش‌آموز در نقاط شهری انجام شد.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح وارنیش فلوراید شش ماه پس از اجرای مرحله اول انجام می‌شود، گفت: این طرح برای بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز زیر ۱۲ سال شهرستان نهاوند در نقاط مختلف شهری و روستایی انجام می‌شود.

دکتر دارابی با اشاره به اینکه این طرح در شهر توسط یک شرکت خدمات پزشکی و با نظارت کارشناسان شبکه بهداشت و درمان انجام می‌شود، گفت: طرح وارنیش فلوراید در روستاهای شهرستان نهاوند توسط بهورزان حاضر در خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

وی افزود: هزینه اجرای این عمل در مطب خصوصی پزشکان حدود ۷۰ هزار تومان است که با توجه به اجرای برنامه تحول نظام سلامت و در برگیری خدمات دهان دندان برای کودکان، این اقدام به صورت رایگان در مدارس انجام می‌شود.

انتهای پیام/ د


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.