سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

تاکیدبر وضعیت ساختار سنی جمعیت استان

مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزدبر انجام اقدامات علمی و اصولی در زمینه برنامه‌ریزی شهری، اقتصادی و اجتماعی با توجه به وضعیت ساختار سنی جمعیت استان تاکیدکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛جلیل عفتی مدیرکل سازمان بهزیستی استان یزد رتبه سالمندی این استان در کشور را سیزدهم دانست وگفت: در شورای ساماندهی امور سالمندان و کمیته مناسب سازی شهرستان اردکان، جمعیت سالمندان استان را 9.3 درصد جمعیت استان عنوان کرد و گفت: این آمار از متوسط کشوری، یک درصد بیشتر است.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته توجه ویژه‌ای به حوزه سالمندی می شود و با برنامه‌ریزی، شرایط مناسب و حمایت‌های لازم از سالمندان صورت می‌گیرد و در ایران نیز باید اقدامات اساسی و جدی بر مبنای کار تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

عفتی اردکان را از شهرهای پیشرو در زمینه مناسب‌سازی محیط برای سالمندان دانست و افزود: با توجه به وضعیت سنی استان، برنامه‌ریزی در این حوزه باید از اولویت‌های مسئولان باشد.

وی از اجرای پروژه شهر بدون مانع و شهر دوستدار سالمند در اردکان خبر داد و اقدامات بهزیستی و مجموعه اداری شهرستان اردکان در این امر را قابل تقدیر دانست.

در این جلسه از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان اردکان برای مناسب سازی مدارس با اولویت دانش آموزان معلول و کم بینا تقدیر شد.

اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.