سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

احتمال از دست دادن 500 هزار شغل در بخش صنعت

500 هزار شغل بخش صنعت به دلیل تراکم نیرو درمعرض تهدید از دست رفتن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛سیدابوالحسن فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر لزوم تدوین برنامه راهبردی ملی در حوزه اشتغال گفت: اکثر صنایع کشوربا تراکم نیروی انسانی مواجه اند و اگر نوسازی صنعتی و افزایش بهره وری صورت نگیرد احتمال از دست دادن 500 هزار شغل در بخش صنعت وجود دارد.

 سیدابوالحسن فیروزآبادی افزود: دولت یازدهم باوجود مواجه بودن با شاخص های نامطلوب بازمانده از دولت قبل مانند کاهش بهره وری، منفی شدن رشد اقتصادی و کاهش مشارکت در بازار کار، فعالیت های موثری را در پوشش بیمه درمانی و رشد بیمه اجتماعی برقراری عدالت در جامعه انجام داده است.

این مسئول اظهار کرد: در 10 سال گذشته حدود 90 هزار نفر از شمار شاغلان بخش صنعت کاهش یافته و بخش خدمات بزرگ شده که البته برای پاسخ به نیازهای داخل کشور در این بخش همچنان ظرفیت وجود دارد.

فیروزآبادی با بیان اینکه توجه به بازار کار باید از حالت اجتماعی صرف به اجتماعی و اقتصادی تغییر کند گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران، کشوری مبتنی بر عدالت است دولت یازدهم توجه ویژه ای به توسعه مشاغل خانگی و طرح های خرد داشته است.

وی ادامه داد: باتوجه به روند کنونی اگر قرار است همه یا بخش عمده ای از جمعیتی که وارد بازار کار می شوند را فارغ التحصیلان تشکیل دهند، اقتصاد کشور باید بسط یافته و پیوسته به کشورهای همسایه باشد، چرا که به بازار آنها نیاز خواهیم داشت.

این مسئول اظهار کرد: در حالی که ایران در 50 سال گذشته شاهد حوادث زیادی از جمله انقلاب، جنگ تحمیلی و تحریم ها بوده، جمعیت کشور نیز به سه برابر افزایش یافته و نسبت جمعیتی روستایی به شهری در کشور از 80 به 20 درصد اوایل انقلاب برعکس شده است.

وی با بیان اینکه ایران اکنون کشوری مستقل و باامنیت مطلوب است افزود: باید از فرصت موجود استفاده و از هدیه جمعیتی کشور در راستای توسعه استفاده کنیم.

وی با تبیین تحول بافت اقتصادی در دنیا ادامه داد: اکنون اقتصاد مانند گذشته فقط شامل منابع پایه و صنعت نیست و اقتصاد خدماتی، دانش پایه و خلاقیت محور در حال شکل گیری است و کالا و خدمات در بازار بر اساس تقاضا تولید می شود.

به گزارش ایرنا، هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران امروز و فردا با حضور محققان این حوزه با هدف بررسی تحولات جمعیت، نیروی انسانی و اشتغال در ایران در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد در حال برگزار است.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.