سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش "ترزا می" به حمایت از عضویت عربستان در شورای حقوق بشر سازمان ملل

"ترزا می" اظهاراتی درباره کناره گیری انگلیس از حمایت عضویت عربستان در شورای حقوق بشر را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ ترزا می، نخست وزیر انگلیس هرگونه اظهارات درباره کناره گیری از حمایت عربستان برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل را رد کرد. این در حالی است که عربستان به جنایت جنگی در یمن متهم است.

در همین حال، جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر انگلیس اعلام کرد: سه سال پیش، انگلیس از عضویت عربستان سعودی در شورای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کرد. قرار است در 28 اکتبر بار دیگر درباره عضویت عربستان در این شورا رای گیری شود. این در حالی است که سازمان ملل حملات سعودی ها به یمن را نقض قوانین بین المللی معرفی کرده است.

وی همچنین با استناد به گزارش سازمان عفو بین الملل، موضوع اعدام، تبعیض علیه زنان و شکنجه در عربستان را پیش کشید و افزود: با چنین سابقه ای آیا دولت خانم می باید دوباره از عضویت عربستان در شوای حقوق بشر سازمان ملل حمایت کند؟

ترزا می که تاکنون از پاسخ مستقیم به این پرسش خودداری کرده در اظهاراتی در مجلس عوام گفت: نگرانی های حقوق بشر درباره عربستان وجود دارد، ولی انگلیس باید این کشور را در خروج از این شرایط همراهی کند. درباره اقدامات عربستان در یمن، بررسی های ضروری به عمل می آید. ما با عربستان همراهیم. شاید درسهایی باشد که از آنها یاد بگیریم. نکته ای که باید تکرار کنم این است که روابط ما عربستان حائز اهمیت است و باید از امنیت این کشور در مقابله با تروریسم حمایت کرد.

حملات هوایی عربستان به یمن از مارس 2016 شدت گرفته که منجربه افزایش تلفات غیرنظامیان شده است. این در حالی است که طبق گزارش کمپین مقابله با تجارت اسلحه، حجم معاملات تسلیحاتی انگلیس و عربستان تا ماه مارس 3.3 میلیارد پوند بوده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.