سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

فعالیت های فرهنگی از اولویت های اساسی کانون های مساجد

یکی از اولویت های اساسی کانون های مساجد انجام فعالیت های عمیق فرهنگی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛مرتضی طاهریان معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجدگفت: یکی از اولویت های اساسی در این زمینه انجام کارهای عمیق فرهنگی و دینی است که در این راستا تقویت کانون های مساجد روستایی نیز در دستور کار قرار دارد.
 
طاهریان افزود: ظرفیت های مناسبی در زمینه های تئاتر، سرود و دیگر فعالیت های فرهنگی شناسایی شده که بایستی با برنامه های حمایتی این ظرفیت ها فعال شود که از جمله این برنامه ها کنگره امام سجاد (ع) و مسابقه های کشوری سرود کانون هاست.
 
علی غیاثی ندوشن مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با تاکید بر اهمیت فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد گفت: با توجه به ظرفیت های مساجد و کانون های آنها بخش فرهنگی مساجد باید تقویت شود.

 
 غیاثی ندوشن در نشستی با معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: فعالیت های فاخر دینی و مذهبی باید در مساجد انجام شود تا بتوان به عمق دین و اسلام پی برد.
 
وی گفت: کانون های مساجد علاوه بر فعالیت های قرآنی و برنامه های مناسبتی، باید محرکی برای فعالان فرهنگی باشد تا فعالیت های ارزشمند و فاخر تحویل جامعه شود.
 
استان یزد افزون بر 2 هزار و 500 مسجد دارد که تاکنون بیش از 750 کانون در این مساجد فعال شده است.

برنامه های هفته فرهنگ قرآن و عترت بهمن ماه در یزد برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: هفته فرهنگ قرآن و عترت اوایل بهمن ماه امسال در این استان برگزار می شود.

علی غیاثی ندوشن در نشستی با رئیسان ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: برنامه های این هفته در محورهای شعر، داستان نویسی، پایان نامه، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، فیلم، رسانه، آواها و نغمات آسمانی، تلاوت و حفظ قرآن و مسابقه تدریس مکتب خانه ای برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه های هفته قرآن و عترت با محورهای یاد شده و در ١٨ رشته برگزار می شود و مخاطبان بسیاری را در زیرمجموعه هنر دربر می گیرد.

غیاثی با تاکید بر استفاده از ابزارهای تاثیرگذار به خصوص هنرها برای ترویج فرهنگ قرآن و عترت افزود: امیدواریم همه دستگاه ها برای برگزاری برنامه های مطلوب و در شأن دارالعباده یزد در این هفته همکاری کنند.

هفته قرآن و عترت امسال در 10 استان کشور از جمله یزد برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.