سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد؛

صعود کوهنوردان به دیواره قزل طاق

صعود کشوری کوهنوردان به دیواره ۵۰۰ متری قزل طاق آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، نایب رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: امسال برای نخستین بار علاوه بر صعود کشوری قله سالوک با ۲۶۰۰ متر ارتفاع، دیواره ۵۰۰ متری قزل طاق نیز صعود می‌شود.

منصوره گرجی تصریح کرد: پیش‌از این یک صعود سراسری یک ‌روزه با ۱۷ کوهنورد خانم در قله چهار هزار متری انجام شد و قله سبلان نیز صعود سراسری دیگری است که بر روی دیواره کامل انجام نگرفت.

وی افزود: هم‌اکنون برای حضور در المپیک دوره بعدی، تیم نونهالان خراسان شمالی با حمایت گروه‌های ورزشی آماده می‌شود و با آمادگی تیم نونهالان قطعاً می‌توانند در المپیک حضور یابند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان بابیان اینکه هم‌اکنون یک هزار کوهنورد در استان داریم گفت: در این صعود ۲۰۰ کوهنورد حضور دارند و سهمیه هر استان حدود چهار کوهنورد است و خراسان شمالی ۵۰ کوهنورد دارد.

حسین بهمنیار اظهار کرد: خراسان شمالی در بخش کوهپیمایی ازنظر کمیت به‌خصوص در بخش بانوان در شرایط خوبی است و شاهد افتخارآفرینی بانوان در کشور و خارج کشور هستیم.

بهمنیار با اشاره به رتبه ۹ کوهنوردی خراسان شمالی در کشور تصریح کرد: سه شهرستان استان دیواره تخصصی سنگ‌نوردی دارند.

رئیس هیئت کوهنوردی استان افزود: این صعود کشوری ۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که سه میلیون تومان آن از سوی اداره کل ورزش و مابقی از سوی خیرین تأمین شد.

انتهای پیام/ط

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.